خانه > سرگرمی > تعبیرخواب > ۱۰ تا از رایج‌ترین خواب‌هایی که می‌‌بینیم + تعبیر

۱۰ تا از رایج‌ترین خواب‌هایی که می‌‌بینیم + تعبیر

۱۰ تا از رایج‌ترین خواب‌هایی که می‌‌بینیم و تعبیر آن‌ها!

خواب می‌بینیم که از چیزی می‌گریزیم یا اصلا برای رسیدن به مکان یا کسی در حال دویدن هستیم، اما انگار سرعت ما لاک پشتی است و به به جایی نمی‌رسیم. یا خواب می‌بینیم که در حال سقوط هستیم، اما سقوطمان بسیار طولانی از آب درمی‌آید و باید شانس بیاوریم که در طی این سقوط وحشتناک از خواب بپرسیم. یا خواب می‌بینید که عزیزی از خانواده یا دوستان شما در آستانه مرگ است، اما هیچ کاری نمی‌توانیم برایش بکنیم.

عرق سرد می‌کنیم، از خواب می‌پریم و تا دوباره بخوابیم طول می‌کشد و یا ممکن است با حس بدی روز بعد را شروع می‌کنیم. اگرچه رویا‌های ما بسیار شخصی هستند و اغلب ترکیبی هستند از آنچه در طول زندگی و در طول روز برای ما اتفاق افتاده اما تفاسیر متفاوتی ممکن است داشته باشند.

مایکل شردل، رئیس آزمایشگاه خواب در موسسه مرکزی سلامت روان در مان‌هایم، در آلمان، می‌گوید: «این رؤیاها به مسائلی مربوط می‌شوند که هر فردی در زمان بیداری خود دارد.» کلی‌گویی درباره کابوس‌ها دشوار است، زیرا علم در وهله اول درباره اینکه چرا ما حتی خواب می‌بینیم توافقی نداشته است. اما به گفته شردل، الگو‌های اساسی در موضوعات کابوس وجود دارد که ممکن است به ما کمک کند آنچه که مغزمان سعی در بیان آن دارد، ترجمه کنیم. درک این الگو‌ها می‌تواند نقطه شروعی برای شناسایی احساساتی باشد که در ناخودآگاه خود با آن‌ها سروکار دارید.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۸، شردل و همکارش بیش از ۱۲۰۰ کابوس را تجزیه و تحلیل کردند. آنها  از شرکت‌کنندگان خواسته بود آخرین رویای ناراحت‌کننده خود را به یاد بیاورند. سپس آن‌ها را در موضوعات مشترک دسته‌بندی کردند.

در اینجا ۱۰ مورد برتری که آن‌ها پیدا کردند آورده شده است.

آلودگی

کابوس هجوم خزنده‌ها یا موجودات چسبناک انبوه می‌تواند یک کابوس دل‌آزار باشد. شردل می‌گوید: اگر این کابوس نمادین باشد، می‌تواند ترس از بیماری یا خاک یا احساس ما در برخورد با موش‌ها، سوسک‌ها یا موش‌ها را بروز داده باشد. همچنین می‌تواند نمونه‌ای از احساس ناامنی یا ناامنی در خانه شما باشد.

حضور چیزی شیطانی

ممکن است خواب یک روح، دیو یا بیگانه را ببینید. طبق گفته کلینیک کلیولند، این نوع توهمات خواب اغلب افراد مبتلا به فلج خواب را آزار می‌دهد. این اختلال خواب ناراحت‌کننده زمانی اتفاق می‌افتد که قسمت‌هایی از مغز که شما در طول خواب بی حرکت نگه می‌دارند و قسمت‌هایی که شما را در خواب نگه می‌دارند ارتباط نادرستی با هم داشته باشند. در این حالت، مردم اغلب گزارش می‌دهند که یک غول روی آن‌ها ایستاده است و آن‌ها برای گریز تلاش می‌کنند. این موجودات اجتمالا برآیند برداشت مغز شما از نماد‌های فرهنگی آشنا برای به تصویر کشیدن ترس هستند و در مغز در لحظه تولید می‌شوند. تصور کنید در کودکی مادربزرگتان به شما گفته است که ارواح و شیاطین پس از تاریکی به دهکده شما می‌آیند. شما در طول خواب REM از خواب بیدار می‌شوید، نوعی سایه را می‌بینید و شروع به وحشت می‌کنید، و توهمات بیشتری برای تصویر بدن ایجاد می‌کنید. ذهن این روایت فرهنگی تفسیر می‌کند و بنابراین شما تصور می‌کنید که شیطانی به سمت شما می‌آید.

فاجعه

آتش‌سوزی، سیل، جنگ هسته‌ای و چیزهای آخرالزمانی موضوع رایج کابوس بسیاری از مردم هستند. در حدود ۴٫۵ درصد از مردم این کابوس را در تحقیق گزارش کرده‌اند. به گفته کورلی از دانشگاه استنفورد، این کابوس‌ها می‌توانند نشانه نگرانی کلی برای آینده باشند، زیرا راهی برای مغز شما برای نشخوار چیزهایی است که نگران آن هستید. این بستگی به این دارد که آیا تغییراتی که در زندگی شما ایجاد می‌شود را مثبت یا منفی می‌بینید. به گفته محققان دانشگاه بوفالو، تفسیر دیگر می‌تواند این باشد که شما قبلا یک فاجعه طبیعی را تجربه کرده‌اید، ممکن است ذهن شما به عنوان راهی برای پردازش تروما از طریق حلق دوباره موقعیت در حال تلاش باشد.

احساس نگرانی

تصور کنید که می‌دانید چیز مهمی را فراموش کرده‌اید، اما اصلا نمی‌دانید که چیست، چه حسی پیدا می‌کنید. موضوع کابوس بسیاری از مردم شبیه این است. یعنی می‌دانند در رؤیایی که می‌بینند چیزی اشتباه است، اما نمی‌دانند که چیست. به نظر می‌رسد ترس از ناشناخته چیزی شایعی باشد که بسیاری از ما حتی در رویا‌هایمان با آن شریک هستیم.

اختلاف نظر

درگیری‌های بین فردی به عنوان ششمین کابوس یا رؤیای ناخوشایند است. درگیری با شریک زندگی سابق یا کنونی یا ارباب رجوعی که روی اعصاب می‌رود. این رویا‌ها می‌توانند نمادی از اضطراب اجتماعی شما در رابطه با مردم با یک رابطه شخصی باشند. ممکن است شما هنوز نتوانسته باشید مکالمه‌ای ار هضم کنید و یا در حال پردازش یک درگیری شابق باشید.

بیماری و مرگ

نگرانی‌های مرتبط با سلامتی و مرگ را ۱۱٫۶ درصد از مردم گزارش کرده بودند. در این نوع کابوس‌ها، مردم این کابوس را دارند که خودشان یا عزیزانشان دچار بیماری خستی شده‌اند. این رویا‌ها پیچیده هستند و بسته به آنچه که شخصاً از آن رنج می‌برید، می‌توانند چیز‌های زیادی را نشان دهند. این کابوس‌ها می‌توانند نمادی از ترس کلی از بیماری و مرگ یا احساس عدم کنترل ما روی سلامت شخصی باشند. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۲۰، حتی ممکن است راهی برای پردازش غم و اندوه نیز باشد.

تعقیب شدن

در این رویا‌ها،  توسط یک انسان، یک موجود شیطانی یا چیزی که حتی نمی‌توانید ببینید، تعقیب می‌شوید. شردل توضیح می‌دهد که چگونه الگو‌های اساسی یک رویای تعقیب و گریز می‌تواند به شما بگوید که چه معنایی دارد. در این نوع کابوس، وقتی از چیزی فرار می‌کنید که احساس می‌کنید به طور فزاینده‌ای به شما نزدیک می‌شود، می‌ترسید. کابوس  ترس و فرار ممکن است ناشی از شخصیت یا رفتار اجتنابی شما باشد. بنابراین به طور کلی، رویا‌هایی که در مورد تعقیب شدن هستند معمولاً به این معنی است که شما نگران چیزی هستید که دوست دارید از آنها پرهیز کنید.

حوادث

در این کابوس‌ها موضوعاتی مانند سقوط، خرابی ماشین، غرق شدن و موارد دیگر می‌گنجند و در ۱۵٪ موارد مردم آن را گزارش داده‌اند. اگر از نظر جنسیتی به این دسته از کابوس‌ها بنگریم، مردها به طور قابل توجهی کابوس سقوط از بلندی بیشتری نسبت به زنان دارند. این رویا‌ها ممکن است واقعی‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید و نشانه  رس از ارتفاع، رانندگی یا اقیانوس را نشان می‌دهد.  اما آن‌ها همچنین می‌توانند نشان‌دهنده احساس عدم کنترل، ترس از مرگ یا احساس ناتوانی باشند. در کابوس سقوط تنها چیزی که می‌دانیم و پیشبینی می‌کنیم این است که به زمین می‌افتیک و می‌میریم. بنابراین این نوع رویا‌های تصادفی می‌توانند کلنجار مغز ما برای بیان احساس ما در مورد مرگ و میر، توانایی یا سلامتی کا باشد.

پرخاشگری فیزیکی

در این سناریو‌، شخص ممکن است خواب ببیند که مورد حمله قرار گرفته، در یک دعوا شرکت کند. این نوع کابوس ممکن است منعکس‌کننده اضطراب اجتماعی، ترس واقعی از خشونت یا نگرانی در مورد آسیب‌پذیر بودن در برابر انتقادات دیگران باشد.

شکست

اما ۱۸ درصد افراد کابوس و خوابی با مضمون شکست می‌بینند. از شکست در رسیدن به هدفی بزرگ گرفته تا تا دیر رسیدن، گم شدن، ناتوانی در صحبت کردن، از دست دادن یا فراموش کردن چیزی، یا اشتباه کردن. کابوس عدم موفقیت در یک آزمون در این میان بسیار شایع است و ۳ درصد از تمام کابوس‌های گزارش شده در این مطالعه را تشکیل می‌دهد. (حتما هنوز خواب شرکت در آزمون‌های دبیرستانی یا دانشگاهی و ندانستن پاسخ حتی یک سوال را گاهی می‌بینید.) رویا‌های امتحان ممکن است به این معنی باشد که شما نسبت به توانایی خود در انجام کار، نگرانی مزمنی دارید. در زندگی در بیداری به دنبال پیدا کردن راهی برای اجرای چیزی هستیم یا از کم‌دانشی خود در فرایندی می‌ترسیم.

منبع: یک پزشک

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تعبیر خواب مورچه یوسف پیامبر | تعبیر خواب مورچه زیاد چیست؟

تعبیر خواب مورچه حضرت یوسف  – تعبیر دیدن مورچه زیاد در خواب چیست؟ تعبیر خواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *