خانه > آشپزی و تغذیه > خواص مواد غذایی > ۱۳ تا از خواص فندق که هیچ موقع نمیدانستید !!

۱۳ تا از خواص فندق که هیچ موقع نمیدانستید !!

۱۳ تا از خواص فندق که هیچ موقع نمیدانستید !!

فندق یکی از آن مغزهایی است، که طعم و عطر بی‌نظیر آن، در انواع شکلات، قهوه و تنقلات حس می‌شود. از طرفی، خرید فندق همواره به عنوان یکی از مغزهای آجیل شب یلدا و عید نوروز، همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. علت محبوبیت این نوع آجیل، غیر از خوشمزگی آن، خواص فندق است.

خواص فندق

این مغز خوش عطر، مقدار زیادی ویتامین E و آنتی اکسیدان دارد. همچنین، وجود آهن، روی، سلنیوم و منیزیوم، فندق را به یک غذای مفید برای پوست، مو، تخمدان و کبد تبدیل می‌کند. در ادامه این مطلب، نکات بیشتری را درباره مزایای خوردن فندق بیان می‌کنیم.

خواص فندق برای زنان

زنان برای بهبود باروری و دور ماندن از انواع سرطان، مخصوصا سرطان روده بزرگ، می‌توانند فندق را در رژیم غذایی خود بگنجانند. در واقع، غذاهای سرشار از پروتئین، لیپید و آنتی اکسیدان، می‌توانند باروری در زنان را بهبود بخشند. بر همین اساس، یکی از بهترین خواص فندق برای زنان، بهبود باروری در آن‌ها است؛ ضمن اینکه بدن زنان از طریق مصرف فندق، حجم بالایی از سلنیوم، روی، آهن و کلسیم را دریافت می‌کند.

خواص فندق برای تخمدان

انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های موجود در فندق، باعث سلامت هورمونی در بانوان می‌شود. افرادی که مصرف فندق را در رژیم غذایی خود جای می‌دهند، مشکلاتی مانند کیست تخمدان، قاعدگی‌های سنگین و نامنظم و اندومتریوز را کمتر از دیگران تجربه می‌کنند. در اصل، خواص فندق به بانوان کمک می‌کند تا تخمدان‌هایی سالم‌تر با عملکردی بهتر داشته باشند.

خواص فندق در بارداری

تحقیقات علمی نشان می‌دهند که پروتئین‌ها، چربی‌ها و ریز مغذی‌هایی که در فندق وجود دارند، به رشد و نمو جنین کمک می‌کنند. خواص عالی فندق، در سه ماهه اول بارداری، باعث رشد مغز کودک می‌شوند. نتیجه مطالعات نشان می‌دهند، بانوانی که در دوران بارداری فندق مصرف می‌کنند، کودکانی با هوش و حافظه‌ای به مراتب بالاتر خواهند داشت.

خواص فندق برای مردان

از خواص فندق برای مردان می‌توان به بهبود سلامت عمومی بدن آن‌ها اشاره کرد. در واقع، آنتی اکسیدان‌های موجود در فندق، از ابتلای مردان به انواع سرطان جلوگیری می‌کند. همچنین، چربی‌های سالم فندق، مانع از ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شوند. ناگفته نماند که اسیدهای آمینه‌ای که در فندق وجود دارند، به شدت در تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد مغز موثر هستند. با مصرف فندق، مقدار زیادی فیبر، ویتامین E و آنتی اکسیدان به بدن می‌رسد؛ که عملکرد دستگاه گوارش و کبد را بهبود می‌بخشند.

خواص فندق برای کبد چرب

فندق، انواع مواد مغذی مهم و ضروری برای بدن، مانند ویتامین E و منیزیوم را به همراه دارد. مصرف این گونه ریز مغذی‌ها، برای بهبود عملکرد کبد و پیشگیری از کبد چرب، مفید است؛ به این ترتیب، بهتر است در رژیم غذایی خود، مصرف چند دانه فندق با کیفیت را به صورت میان وعده، در نظر بگیرید.

خواص فندق برای حافظه

یکی از مهم‌ترین خواص فندق برای بدن، تقویت عملکرد سیستم عصبی مرکزی است. در واقع، فندق مقدار زیادی اسیدهای آمینه مانند تریپتوفان و تیروزین دارد، که این نوع اسیدهای آمینه، عمدتا در غذاهای کمیاب وجود دارند. بنابراین با مصرف فندق به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود، مقدار زیادی تیروزین را به مغز می‌رسانید، تا عملکرد آن بهبود یابد. به این ترتیب، مصرف فندق علاوه بر تقویت سیستم عصبی، به سلامت حافظه، افزایش تمرکز و پیشگیری از بیماری‌های روانی کمک می‌کند.

خاصیت فندق برای پوست

حتما تاکنون متوجه شده‌اید که برندهای معروف آرایشی، از روغن فندق در محصولات خود استفاده می‌کنند. علت این موضوع این است، که خواص فندق، روند پیری پوست را کندتر می‌سازند. ضمن اینکه لوازم آرایشی حاوی روغن فندق، در برابر آسیب‌های خورشید، آکنه و چین و چروک، از پوست محافظت می‌کنند. انواع ترکیبات فنلی، مانند تانن‌ها و فلاونوئیدها، و ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ها، باعث درخشندگی پوست شده و علائم پیری را کاهش می‌دهند.

خواص فندق برای کم خونی

از مهم‌ترین خواص فندق، می‌توان به حجم بالای آهن در این آجیل خوشمزه، اشاره کرد. برای افرادی که از کم خونی فقر آهن رنج می‌برند، مصرف فندق می‌تواند به افزایش آهن بدن کمک کند. در واقع، اگر از تعداد مشخصی فندق در طول روز استفاده کنید، می‌توانید مقدار ذخیره آهن بدن خود را افزایش دهید.

خواص فندق برای ریزش مو

فندق، یک ماده مقوی و مغذی و بهترین غذا برای مو است. ویتامین E موجود در فندق، به رشد مو و پیشگیری از بیماری آلوپسی کمک می‌کند. همچنین، پروتئین، سلنیوم و روی، به مقدار زیادی در فندق وجود دارند، که سلامت پوست سر و پیشگیری از ریزش مو را تضمین می‌کنند. حتی مصرف روغن فندق و ماساژ آن بر روی پوست سر، کمک می‌کند تا موهایی درخشان و زیبا داشته باشید.

خواص فندق برای فشار خون

ریز مغذی‌هایی که در فندق وجود دارند، شامل آنتی اکسیدان‌ها، فیبر، اسیدهای چرب، پتاسیم و منیزیم، در کاهش فشار خون و تنظیم آن، نقش ویژه‌ای دارند. در واقع، فندق می‌تواند ظرفیت اکسیداتیو را افزایش بدهد و مقدار چربی مضر خون را کم کند. این مساله، علاوه بر تنظیم فشار خون، از ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

خواص فندق برای کودکان

خواص فندق برای کودکان، از نظر مقدار ویتامین E، چربی‌های سالم و فیبر، بسیار زیاد است. مصرف مغز فندق در کودکان، به پرورش هوش آن‌ها کمک می‌کند. ضمن اینکه، وضعیت سیستم ایمنی بدن، قلب، مغز و گوارش کودکان را بهبود می‌بخشد. در حالت کلی، آجیل و مغزیجات، یک منبع فوق العاده از آهن و پروتئین هستند، که مصرف آن‌ها در کودکان، به رشد سالم و بهبود انرژی آن‌ها کمک می‌کند.

خواص فندق خام

مطالعات نشان می‌دهند که خواص مغز فندق خام، نسبت به نوع بو داده آن، بیشتر است؛ به طوری که کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند، بانوان باردار و کودکان، برای بهره‌بندی بیشتر از خواص فندق، بهتر است مغز فندق خام مصرف کند. حتی به بانوانی که به دنبال روش خانگی برای چاق کردن و پر کردن صورت خود هستند، توصیه می‌شود که از مغز فندق خام استفاده کند. البته این به معنای مفید نبودن مغز فندق بو داده نیست؛ بلکه خواص مغز فندق خام بیشتر از فندق رست شده خواهد بود.

خواص پوست فندق برای مو

پوست قهوه‌ای رنگی که مغز فندق را می‌پوشاند، مقادیر زیادی مواد مغذی دارد؛ که برای حفظ سلامت موها و رشد آن‌ها مفید هستند. پوست فندق برای مو، چه در حالت خام و چه در حالت بو داده، خواص بی‌نظیری دارد. از این رو، اگر قصد دارید مغز فندق خام یا بو داده را در برنامه غذایی خود بگنجانید، بهتر است آن را با پوست قهوه‌ای روی آن مصرف کنید.

خرید فندق با کیفیت از اصل تبریز

هر چند خواص فندق برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌های قلبی زیاد است، اما زمانی می‌توان بیشترین بهره را از این خواص برد، که فندق تازه و با کیفیت مصرف کنیم. فروشگاه اصل تبریز، یکی از بهترین فروشندگانی است که فندق تازه را با بالاترین کیفیت، به مشتریان خود عرضه می‌کند. به شما توصیه می کنیم برای خرید آجیل شب یلدا حتما به فروشگاه اینترنتی اصل تبریز سر بزنید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *