خانه > زیبایی و آرایشی > سلامت پوست و مو > ۹ ترفند این زنان مشهور برای مبارزه با پیری پوست

۹ ترفند این زنان مشهور برای مبارزه با پیری پوست

بهترین ماسک های خانگی برای جلوگیری از پیری پوست 

با استفاده از مواد غذایی ساده و ماسک های خانگی به جنگ پیری پوست بروید ! در ادامه با چند ترفند جالب زنان معروف هندی برای مبارزه با پیری پوست آشنا می شوید .

جلوگیری از پیری پوست 

بسیاری از مواد غذایی برای پوست هم قابل استفاده اند. در حقیقت، مواد غذایی ای که بیشتر ما از آن ها تنها برای تهیه ی غذا استفاده می کنیم، زنان هندی از آن ها برای مبارزه با پیری هم بهره می گیرند

۱- برای روشن کردن پوست از زردچوبه استفاده کنید

آیشواریا رای، بازیگر مشهور و زیبای هندی در ۴۷ سالگی ظاهری خیره کننده دارد. راز پوست درخشان او استفاده ی منظم از ترکیب آرد نخودچی، خامه و مقداری زردچوبه است.

تحقیقات نشان داده کورکومین، ماده ی فعال زردچوبه، از فواید زیادی برای پوست برخوردار است. کورکومین می تواند به ترمیم و رشد کلاژن کمک کند. این ماده خواص ضد التهابی وآنتی اکسیدانی هم دارد که جلوی پیری را می گیرد. فقط به خاطر داشته باشید که در استفاده از زردچوبه زیاده روی نکنید، چرا که رد زرد رنگی روی پوست باقی خواهد گذاشت.

۲- عسل پوست را ترمیم می کند و کدری آن را از میان می برد

پادما لاکشمی حالا ۵۰ سال دارد اما کمتر از سن واقعی خود به نظر می رسد. به گفته ی این مدل، نویسنده و مجری هندی، راز پوست بی نقص او در استفاده از عسل است. او به صورت و گردن خود مقداری عسل می زند، منهای دور چشم ها که جای حساسی است. او توصیه می کنید عسل را با ضربه های آرام به پوست بزنید و سپس پوست خود را با آب بشویید.

عسل خواص ترمیمی زیادی برای پوست دارد و می تواند به کاهش جوش و التهاب پوست کمک کند. این ماده می تواند سرعت ترمیم سلولی را افزایش دهد. عسل کدری پوست را هم از میان می برد و آن را شاداب و باطراوت می کند.

۳- پودر چوب صندل می تواند رشد سلولی ناخواسته را متوقف کند

کارینا کاپور یکی از بازیگران شناخته شده ی هند است. او حالا در ۴۰ سالگی پوست فردی جوان تر را دارد. به گفته ی کاپور، او کاهش وزن پس از زایمانش را مدیون انجام یوگا است. او از طرفداران ترفندهای پوستی خانگی هم هست. ماسک دستساز مورد علاقه ی او حاوی ۲ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، ۲ قطره روغن ویتامین E و مقداری زردچوبه است.

اگر به دنبال آبرسانی بیشتر پوست هستید، می توانید پودر چوب صندل را با عسل ترکیب کنید. اما اگر به ماسکی برای پوست چرب خود نیاز دارید، پودر چوب صندل را رز واترو مقداری زردچوبه ترکیب کنید. بعد از زدن هر یک از این ماسک ها، صبر کنید تا خشک شوند و سپس با آب ولرم پوست خود را بشویید.

چوب صندل از خواص مفید زیادی برخوردار است. جدا از ضد التهابی و ضد میکروبی بودن آن، جلوی رشد سلول های ناخواسته را می گیرد. این ماده می تواند لکه های پوستی ناشی از نور خورشید و پیری از کمرنگ کند و پوست را درخشان کند. به علاوه، بوی فوق العاده ای هم دارد.

۴- روغن نارگیل یک مرطوب کننده ی عالی است

فریدا پینتو از یک مدل بالیوودی به بازیگری هالیوودی بدل شد. او حالا ۳۶ سال دارد و به نظر می رسد هر چه سنش بالاتر می رود پوستش بهتر می شود. فریدا معتقد است که کلید داشتن پوست خوب مرطوب نگه داشتن آن است و این مرطوب کردن باید بر اساس وضعیت آب و هوا انجام گیرد. به همین دللی در روزهایی که هوا خشک است، شب قبل به پوست خود روغن نارگیل می زند تا پوستش مرطوب و منعطف بماند.

تحقیقات نشان داده روغن نارگیل می تواند میکروب ها را از میان ببرد، زخم و اسکار را ترمیم کند، التهاب را کاهش دهد و پوست را مرطوب نگه دارد. به علاوه، از SPF هم برخوردار است. البته نمی تواند جایگزین کرم ضدآفتاب روزانه ای شود که برای محافظ از پوست خود از آن استفاده می کنید.

۵- با ماست پوست خود را روشن کنید

پریانکا چوپرا، بازیگر زیبای هندی در مراسم های فرش قرمز ظاهر بی عیب و نقصی دارد. او در ۳۹ سالگی خیره کننده به نظر می رسد. راز پوست خوب او به ییک ماسک اسکراب خانگی است که به آن Ubtan گفته می شود. این ماسک پوست را لایه برداری می کند و موهای نازک صورت و گردن را هم برمی دارد.

چوپرا یک پیمانه آرد گندم کامل را با مقداری زردچوبه، چند قطره آب لیموترش و رز واتر را با مقداری ماست پرچرب که برای درست کردن خمیر کافی باشد، ترکیب می کند. او این ماسک را به پوست خود می زند و بعد از خشک شدن ماسک، با مالیدن صورت خود، آن را پاک می کند که نتیجه ی آن پوستی لایه برداری شده و درخشان است.

ماسک های صورتی که از ماست تهیه می شوند فواید زیادی برای پوست دارند، از جمله روشن و سفت کردن پوست. لاکتیک اسید موجود در ماست و دیگر محصولات لبنی به کاهش چین و چروک ها و التهاب پوست کمک می کنند. آب لیموترش هم می تواند پوست را روشن کند، به شرط آنکه به میزان متعادل از آن استفاده شود. زدن آب لیموترش به پوست به طور مستقیم می تواند باعث آفتاب سوختگی شود.

۶- قهوه می تواند سلولیت را کاهش دهد

مالایکا آرورا یکی دیگر از بازیگران زیباروی هندی است که به اندام باریک و پوست شادابش در ۴۷ سالگی مشهور است. او زیبایی خود را مدیون انجام منظم یوگا می داند اما یک ترفند زیبایی هم دارد. او شیفته ی اسکراب بدن قهوه است که آن را با ترکیب پودر قهوه با شکر قوه ای و مقداری روغن نارگیل درست می کند.

قهوه فواید متعددی برای پوست دارد، از جمله کاهش سلولیت و التهاب پوست. پژوهش ها نشان داده قهوه ممکن است حتی جلوی سرطان پوست را بگیرد. این ماده لایه برداری عالی است و سلول های مرده را از میان می برد. روغن نارگیل هم پوست را آبرسانی می کند.

۷- آلوئه ورا می تواند پوست را ترمیم کند

لارا دوتا، بازیگر ۴۳ ساله ی هندی پوست درخشانی دارد. یکی از رازهای زیبایی او آفتاب گرفتن هنگام صبح برای دریافت ویتامین D است. اگر پوستش جوش بزند یا دچار التهاب شود، یک برگ آلوئه ورا برمی دارد و با ژل درون آن پوست خود ماساژ می دهد.

پژوهش ها مفید بودن آلوئه ورا برای پوست را به اثبات رسانده است. آلوئه ورا با از میان بردن جوش، التهاب، صدمات ناشی از نور خورشید و حتی اسکار، به پوست کمک می کند.

۸- با موز می توانید پیری را از پوست خود دور نگه دارید

انوشکا شارما مدل و بازیگر ۳۳ ساله ی هندی به پوست درخشانش مشهور است. ترفند پوستی او ماساژ دادن پوست خود با مور له شده است. بعد از ماساژ می توانید پوست خود را بشویید یا برای گرفتن نتیجه ی بهتر اجازه دهید چند دقیقه ای بیشتر روی پوست تان بماند.

تحقیقات می گوید موز فوایدی برای پوست دارد. این ماده خاصیت ضد پیری دارد و می تواند چین و چروک ها را از میان ببرد. به جای موز می توانید از انبه هم استفاده کنید. آلفا هیدروکسی موجود در این میوه ها پوست را لایه برداری و درخشان می کند و از خاصیت ضد پیری نیز برخوردار است.

 ۹- آرد نخودچی درخشش پوست را حفظ می کند

سوشمیتا سن هنوز در ۴۵ سالگی جوانی خود را حفظ کرده، آن هم با استفاده از یک ترفند ساده ی خانگی. او با ترکیب آرد نخودچی و خامه، ماسک اسکراب درست می کند. از این ترکیب یک خمیر غلیظ به دست می آید که با آن می توانید پوست خود را اسکراب کنید. برای گرفتن نتیجه ی بهتر، این ماسک را ۵ تا ۱۰ دقیقه نیز روی پوست نگه دارید و سپس پوست را بشویید.

این ماسک خانگی پوست به دلیل لاکتیک اسید موجود در خامه پوست را لایه برداری می کند و زینک (روی) موجود در آرد نخودچی هم به از میان رفتن جوش ها کمک می کند و به درخشش پوست می افزاید. به علاوه، خامه جذب کننده ی رطوبت (هومکتانت) نیز هست و به همین دلیل رطوبت پوست را افزایش می دهد و خشکی آن را از میان می برد.

منبع:روزیاتو

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرز تهیه موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان

موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان موساکا یک نوع گراتن است که با بادمجان درست می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *