خانه > گردشگری > مسافرت و مهاجرت > آیا دریافت شهروندی آلمان آسان‌تر می‌شود؟

آیا دریافت شهروندی آلمان آسان‌تر می‌شود؟

آیا دریافت شهروندی آلمان آسان‌تر می‌شود؟

کشور آلمان یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیا است که در زمینه‌های مختلف کاری و تحصیلی توانسته نیروهای متخصص و ماهر بسیاری را به خود جذب کند. فرصت‌های متنوع درسی و شغلی باعث شده‌اند که آلمان به یک کشور محبوب برای مهاجرت تبدیل شود. اخیرا دولت آلمان پیشنهاد کرده است که قانون شهروندی اصلاح شود تا افراد راحت‌تر بتوانند اقامت داشته باشند و پس از آن تابعیت خود را دریافت کنند. اگر به مهاجرت‌کردن به یک کشور پیشرفته اروپایی با کیفیت بالای زندگی علاقه دارید، بهتر است درباره قوانین جدید اقامت و شهروندی آلمان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا دریافت شهروندی آلمان آسان‌تر می‌شود؟

از لایحه اصلاح شهروندی چه می‌دانیم؟

پیشنهاد دولت آلمان این است که برای اصلاح قانون دریافت شهروندی این کشور، افراد یک دوره اقامت کوتاه‌تر را در این کشور بگذرانند تا مهاجران بیشتری اجازه دریافت تابعیت دوگانه را داشته باشند. این پیشنهاد باید به تایید نمایندگان پارلمان برسد. نانسی فزر وزیر کشور آلمان بیان کرده است که این اصلاحات، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دولت ائتلافی آلمان است.

این برنامه امکان دریافت تابعیت دوگانه را فراهم کرده و فرآیند دریافت تابعیت را ساده‌تر می‌کند. همچنین مدت‌زمان درخواست تابعیت را از هشت سال به پنج سال کاهش می‌دهد. بر اساس این طرح افرادی که به‌خوبی در جامعه آلمان زندگی می‌کنند و با جامعه تلفیق شده‌اند، کارهای داوطلبانه انجام داده‌اند و همچنین از مهارت‌های پیشرفته زبان آلمانی برخوردار هستند، می‌توانند از این طرح استفاده کنند. افراد واجد شرایط حتی بعد از سه سال امکان دریافت تابعیت خود را خواهند داشت و می‌توانند در مدت زمان کوتاه‌تری شهروندی خود را دریافت کنند. نکته مهم این است که افرادی که وابسته به حمایت‌های دولتی هستند، واجد شرایط درخواست شهروندی آلمان نخواهند بود.

خبرگزاری آلمان گزارش داده است که پیش‌نویس این اصلاحیه، افرادی را که به دلایل ارتکاب جرایم یهودی‌ستیزی و جرایم نژادپرستانه محکوم شده‌اند به‌طور صریح مستثنی کرده است. این طرح به افراد بیشتری امکان می‌دهد که تابعیت دوگانه داشته باشند. تا به امروز افرادی که شهروندان اتحادیه اروپا و سوئیس بودند، می‌توانستند حق تابعیت دوگانه داشته باشند.

دولت آلمان به دنبال رفع مشکل کمبود نیروی کار است

باید بدانید که قانون اصلاحات شهروندی آلمان تعهد بزرگی است که دولت ائتلافی خود را ملزم به اجرای آن کرده است. دولت آلمان به دلیل جبران کمبود نیروی کار در بخش‌های مختلف، در نظر دارد که کارگران ماهر و نیروهای متخصص را از کشورهای دیگر به خود جذب کند. نانسی فزر گفته است که ما در میانه یک رقابت جهانی برای جذب بهترین استعدادها هستیم، اما زمانی این استعدادها را به دست می‌آوریم که آن‌ها بتوانند در برنامه و آینده‌ای قابل پیش‌بینی، بخشی از جامعه ما شوند و به‌طور کامل جذب جامعه آلمان شوند. با کمک این اصلاحیه آلمان جامعه متنوع خود را حفظ خواهد کرد و از طرفی با کمک قانون تابعیت دوگانه، افراد مجبور نخواهند بود که هویت و تابعیت قبلی خود را کنار بگذارند.

نکته دیگر این است که پیش‌بینی می‌شود که کشور آلمان تا ده سال آینده بیش از هفت میلیون نفر کمبود کارگر خواهد داشت، به همین دلیل دولت آلمان امیدوار است که با تسهیل فرآیند اعطای شهروندی و کاهش زمان آن برای افراد واجد شرایط، متخصصان و افراد ماهر بیشتری از مهاجران جذب بازار کار آلمان شوند.

آیا کار در آلمان برای ایرانی‌ها امکان‌پذیر است؟

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است که فرصت‌های بی‌نظیری برای کار و تحصیل را در اختیار افراد قرار داده است. این کشور مهاجرپذیر، با ارائه کیفیت بالای زندگی می‌تواند مقصدی عالی برای مهاجران باشد. کشور آلمان برنامه‌های مهاجرتی متنوعی به‌خصوص در زمینه کاری ارائه می‌دهد تا افراد با هر شرایطی بتوانند مسیر مهاجرت خود را هموار کنند و به مقصد دلخواه خود برسند.

در این بین مهاجرت کاری ایرانیان به آلمان نیز بسیار رایج است. شما اگر بتوانید با کمک مدارک و رزومه شغلی خود شرایط لازم برای کار در آلمان را پیدا کنید، به‌راحتی می‌توانید برای مهاجرت و دریافت ویزای آلمان اقدام کنید. راه‌های مهاجرت کاری به آلمان به شکل‌های مختلفی طراحی شده است که به مهم‌ترین موارد آن اشاره می‌کنیم.

ویزای جاب آفر آلمان

با این روش شما باید از یک شرکت معتبر یا کارفرمای آلمانی پیشنهاد کاری دریافت کنید. لازمه پیدا کردن شغل مناسب در آلمان این است که شما تخصص و تجربه کاری داشته باشید، همچنین باید مدرک تحصیلی مرتبط با تخصص خود را در اختیار داشته باشید. سطح زبان، زمینه شغلی، تجربه‌ها و رزومه قوی می‌تواند شانس شما را برای دریافت جاب آفر آلمان افزایش دهد.

آیا دریافت شهروندی آلمان آسان‌تر می‌شود؟

ویزای اوسبیلدونگ

این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که تا سطح B2 به زبان آلمانی تسلط داشته باشند و بخواهند برای کسب مهارت و پیدا کردن شغل به آلمان مهاجرت کنند. با کمک این ویزا شما می‌توانید یک دوره یک تا سه ساله را آموزش ببینید و کارآموزی کنید تا برای بازار کار آلمان آماده شوید. همچنین مهم است بدانید این ویزا نیاز به مدرک تحصیلی ندارد و شما صرفا با مهارت‌های خود می‌توانید وارد بازار کار شوید. ویزای اوسبیلدونگ را در آینده می‌توانید به ویزای کاری تغییر دهید و بعد از گذشت مدت معینی اگر واجد شرایط باشید، برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

مدارک لازم برای کار در آلمان

کار در آلمان یکی از گزینه‌های جذاب برای ایرانی‌ها است که می‌توانند با یادگیری زبان آلمانی و پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب به آلمان مهاجرت کنند. در این مسیر رقابت شدید و دشواری‌هایی نیز وجود دارد و باید صبر زیادی داشته باشید، اما باید بدانید که مهاجرت کاری به آلمان غیرممکن نیست. این فرصت به‌خصوص با لایحه اصلاحیه قوانین شهروندی بیشتر به چشم می‌آید و نباید آن را از دست بدهید.

برای شروع فرآیند پیدا کردن شغل و دریافت ویزا شما باید ترجمه رسمی مدارک مورد نیاز خود را در یک دارالترجمه رسمی حرفه‌ای انجام دهید و آن‌ها را به سازمان یا شرکت مربوطه و نیز سفارت آلمان ارائه کنید. یادتان باشد شما باید برای مدارک خود نیز تاییدیه زاب دریافت کنید تا مدارک شما اعتبار کافی داشته باشند. مدارک لازم برای اشتغال به کار در آلمان شامل ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، مدرک زبان، گذرنامه، رزومه شغلی و تخصصی و تمکن مالی مناسب است.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

ترفندهای طلایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان

ترفندهای طلایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان برنامه‌ریزی برای یک سفر هیجان‌انگیز است؛ اما شاید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *