خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اقتصادی > فروش سهام عدالت در سال ۹۹ | روش فروش سهام عدالت

فروش سهام عدالت در سال ۹۹ | روش فروش سهام عدالت

برای فروش سهام عدالت چکار کنیم ؟ / قیمت فروش سهام عدالت چقدر است

یکی از سوالات رایج در این روزها و بعد از آزادسازی سهام عدالت روش فروش سهام عدالت در سال ۹۹ و ارزش سهام عدالت و قیمت سهام عدالت برای فروش است .

فروش سهام عدالت در سال 99

چگونگی فروش سهام عدالت 

مدیریت سهام عدالت تاکنون در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار داشته است و این سهم قابلیت خرید و فروش در بازار را نداشت. با درخواست دولت و با دستور مستقیم رهبری، با آزاد‌سازی سهام عدالت موافقت شد.

بعد از آزادسازی سهام عدالت امکان خرید و فروش آن وجود دارد .

اگر شما سهام عدالت رو دارید از طریق سامانه اقدام به آزادسازی اون به روش مستقیم کنید، بعد دو ماه به حساب کارگزاریتون وارد می‌شه. اون موقع می‌تونید بخرید یا بفروشید.

آیا با انتخاب روش غیرمستقیم، یعنی واگذار کردن مدیریت و ساماندهی سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، امکان فروش سهام وجود دارد؟

معاون سازمان خصوصی در پاسخ به این سوال گفت: سهامداران در صورت واگذاری مدیریت سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی(روش غیرمستقیم) نمی‌توانند سهام خود را بفروشند، این سهامداران در این روش با یک واسطه سهام خود را مدیریت می‌کنند.

وی ادامه دارد: اما اینطور نیست که در این روش کلا امکان فروش وجود نداشته باشد، یعنی فعلا سازوکارهای آن وجود ندارد. همچنین مقرر شده است برای کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب می‌کنند سازمان بورس سازوکارها را تصویب و ابلاغ کند.

به گفته علائی، سهام‌دارانی که می‌خواهند سهام خود را مدیریت کنند یا زودتر بفروشند، روش مستقیم را انتخاب کنند. در این روش ۷۰ درصد سهام معادل ۳۶ شرکت بورسی قابل معامله خواهد بود و برای ۱۳ شرکت دیگر باید تعیین تکلیف صورت گیرد تا وارد بورس شود.

ارزش سهام عدالت چقدر است ؟ قیمت فروش سهام عدالت در سال ۹۹

شاید اولین سوال برای دارندگان سهام عدالت با توجه به نزدیک شدن به قانونی شدن خرید و فروش سهام خود در بورس ، ارزش امروز و قیمت سهام عدالت باشد. در خصوص مبلغ سهام عدالت طی یک سال گذشته اظهارات مختلفی توسط مقامات بیان شده است

با توجه به افزایش چشمگیر قیمت سهام، این افزایش قیمت مشمول سهام عدالت نیز شده است و با توجه به بررسی های انجام شده ارزش سبد سرمایه گذاری سهام عدالت در حال حاضر نزدیک به ۱۰ برابر زمان واگذاری رسیده است.

ارزش سهام عدالت کلیه مشمولین مطابق میزان اعلامی در صورتحساب مندرج در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir متفاوت بوده است.

با این حساب ارزش سهام عدالت هرنفر برابر ۱۰ برابر ارزش کل سهام عدالت متعلق به آن شخص است .

ارقام متفاوتی تا الان راجع به ارزش واقعی سهام گفته شده. طبق نوشته خود سایت بعد از دو ماه از انتخاب آزادسازی این سهام وارد پرتفوی می‌شود.

علی آقامحمدی، مدیر گروه مشاوران اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این سوال می گوید: شورای عالی بورس هفته آینده زمان فروش سهام عدالت را تعیین می‌کند،  اکنون ارزش سهام یک میلیون تومانی حدود ۱۵ میلیون تومان است.

علیرضا صالح  رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه ۳۵ میلیون نفر ارزش سهام ۴۸۰ تا ۵۳۰ هزار تومان و مابقی سهام یک میلیون تومانی دارند اشاره نمود و گفت : طی ۱۰ سال گذشته هر برگ سهام بیش از ۱۱ برابر افزایش داشته است.

****************************

سوالات متداول در مورد آزادسازی سهام عدالت 

****************************

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

میزان یارانه ۱۴۰۳ چقدر است ؟

میزان یارانه در ۱۴۰۳ تعیین تکلیف شد عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: طبق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *