خانه > مجله سلامت > مطالب پزشکی > مهم‌ترین عوارض قرص ویاگرا چیست؟

مهم‌ترین عوارض قرص ویاگرا چیست؟

مهم‌ترین عوارض قرص ویاگرا چیست؟

به‌احتمال‌قوی شما هم نام قرص ویاگرا را بدون دانستن عملکرد، تأثیرات و عوارض آن را شنیده‌اید. حال بگذارید چند پرسش را دررابطه‌با این قرص مطرح کنیم. به نظر شما قرص ویاگرا چه کاربردی دارد و در چه شرایطی توسط پزشک تجویز می‌شود؟ مصرف این قرص چه عوارضی به دنبال دارد؟ پس از مشاهده عوارض این دارو چه زمانی به فوریت‌های پزشکی نیاز داریم؟

مهم‌ترین عوارض قرص ویاگرا چیست؟

ویاگرا رایج‌ترین شکل درمان اختلال نعوظ است که با نام «قرص آبی» نیز شناخته می‌شود. عموماً مردان در سنین مختلف و در سراسر جهان این قرص را به طور گسترده‌ای برای برطرف کردن اختلال نعوظ خود مصرف می‌کنند؛ اما نکته قابل‌تأمل اینجاست که همه نمی‌توانند از مزایای ویاگرا بهره‌مند شوند. به همین دلیل ممکن است بدن آن‌ها با مصرف این قرص، نشانه‌هایی را از خود به نمایش بگذارد. در این مقاله از مجله دکتر دکتر قصد داریم تا شما را با عوارض و خطرات احتمالی این قرص آشنا کنیم.

ویاگرا و موارد مصرف آن

ویاگرا یک داروی شناخته شده برای بهبود اختلال نعوظ (ED) است که با افزایش جریان خون‌رسانی به آلت تناسلی به نعوظ بهتر کمک می‌کند. همان‌طور که تمامی دارو‌ها برای همه بیماران عملکرد و عوارض یکسانی ندارد، این دارو هم برای همه مناسب نیست. در نتیجه توصیه اکید می‌کنیم که قبل از مصرف سرخود این قرص، حتماً با پزشک مشورت کنید. چراکه درمانگر با بررسی مهم‌ترین مؤلفه‌ها متوجه می‌شود که شما کاندید مناسبی برای دریافت این دارو هستید یا خیر. به بیان ساده‌تر، ویاگرا برای شما یا هر شخص دیگری مضر نیست اما مانند تمام داروها، می‌تواند عوارض جانبی شایع و جدی در پی داشته باشد بنابراین مصرف آن باید با احتیاط بیشتری استفاده شود.

موارد احتیاط مصرف قرص ویاگرا

هرگز قرص ویاگرا را بدون مشورت پزشک مصرف نکنید. همچنین در جریان باشید که این قرص تنها بر اختلال نعوظ یا ED تأثیرگذار است؛ بنابراین به‌هیچ‌عنوان به‌منظور افزایش میل جنسی یا به‌صورت تفریحی این قرص را میل نکنید. افرادی که در فهرست زیر قرار می‌گیرند باید این دارو را تحت‌نظر پزشک دریافت کنند. زیرا مصرف ویاگرا برای این اشخاص اصلاً بی‌خطر نیست:

  1. افرادی که به بیماری یا مشکلات قلبی دچار هستند.
  2. مبتلایان اختلالات خونی مانند: هموفیلی
  3. اشخاصی که دارای فشارخون پایین هستند.
  4. افراد مبتلا به ‌ام اس و لوسمی
  5. اگر از بیماری چشمی مانند رتینیت پیگمانتوزا رنج می‌برید.
  6. بیمارانی که از داروهای خاصی مانند نیترات استفاده می‌کنند.
  7. اگر به بیماری زخم معده فعال مبتلا هستید.
  8. افرادی که به داروی سیلدنافیل سیترات حساسیت دارند.
  9. کسانی که دچار بیماری‌های کلیوی یا کبدی هستند.

اگر بنا به هر دلیلی یکی از شرایط بالا را داشتید، می‌توانید از جایگزین‌های ایمن‌تری برای رفع مشکلات نعوظ خود کمک بگیرید که تعداد بسیار زیادی هم دارند. برای مثال Levitra، Cialis و Spedra .

درصورتی‌که قرص ویاگرا را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنید، دقت داشته باشید که منبع خرید شما کاملاً معتبر و قابل‌اعتماد باشد. چراکه احتمال فروش قرص ویاگرای تقلبی هم وجود دارد که تحت آزمایشات ایمنی قرار نگرفته‌اند بنابراین مصرف آن می‌تواند خطرناک باشد.

شایع‌ترین عوارض جانبی ویاگرا

تحقیقات نشان می‌دهد که به طور متوسط از هر ۱۰۰ نفر ۱ نفر با عوارض قرص ویاگرا مواجه خواهد شد. شایع‌ترین عوارض جانبی قرص ویاگرا شامل موارد زیر است:

۱٫     سردرد

سردرد یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی ویاگرا است؛ اما نهایتاً تا یک هفته پس از مصرف این دارو از بین خواهد رفت. در طی این مدت از مصرف الکل اجتناب کنید و آب فراوانی بنوشید. اگر با رعایت این موارد سردرد شما رفع نشد، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

۲٫     حالت تهوع

تهوع از دیگر عارضه‌های مصرف ویاگرا است. برای کنترل این احساس، ویاگرا را با معده خالی نخورید و در طول روز بدن خود را هیدراته نگه دارید. همچنین مصرف غذاهای تند یا چرب را محدود کنید. حالت تهوع عموماً بعد از ۲۴ ساعت از بین خواهد رفت.

۳٫     گرگرفتگی

گرگرفتگی ممکن است در چند روز اول پس از مصرف ویاگرا رخ دهد. در این دوران از نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار مانند چای و قهوه خودداری کرده و در عوض نوشیدنی‌های خنک بنوشید.

۴٫     سوءهاضمه

سوءهاضمه و رفلاکس اسید از دیگر عوارض ویاگرا است که در صورت مشاهده توصیه می‌کنیم حتماً با پزشک مشورت کنید.

۵٫     گرفتگی بینی

اگر این حالت را مشاهده کردید، سعی کنید با مالش بخار مشکل را برطرف کنید. در صورت ادامه‌دار شدن آن با یک داروساز برای دریافت دارو، صحبت کنید.

۶٫     سرگیجه

اگر در حین مصرف ویاگرا دچار سرگیجه، سبکی سر یا ضعف شدید، بدون انجام هیچ فعالیتی کمی دراز بکشید یا بنشینید تا سرگیجه برطرف شود. اگر این مشکل حل نشد باید با پزشک تماس بگیرید.

هر چه دز داروی مصرفی شما بیشتر باشد احتمال شدت داشتن عوارض این دارو در بدن شما بیشتر خواهد بود. برای مثال افرادی که از دز ۵۰ میلی‌گرمی ویاگرا استفاده می‌کنند، کمتر از افرادی که از دز ۱۰۰ میلی‌گرمی سیلدنافیل را میل می‌کنند، اذیت خواهند شد.

خطرناک‌ترین عوارض مصرف ویاگرا

بسیاری از مردان برای درمان اختلال نعوظ ممکن است ویاگرا را برای مدت طولانی مصرف کنند؛ بنابراین ممکن است تعدادی از عوارض جانبی طولانی‌مدت را هم تجربه کنند.

۱٫     عوارض حسی

مصرف طولانی‌مدت ویاگرا بر میزان و عملکرد بینایی و شنیداری شما تأثیر می‌گذارد. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، تحقیقات نشان دادند که مصرف ویاگرا در طولانی‌مدت موجب بروز نوروپاتی ایسکمیک قدامی غیر شریانی (NAION) در برخی افراد می‌شود. این بیماری موجب از دست دادن ناگهانی دید در یک چشم خواهد شد.

۲٫     تأثیر بر عروق مغزی یا عروق قلبی

در موارد بسیار نادری، ویاگرا می‌تواند عوارض جانبی کوتاه مدتی مانند سکته مغزی و حملات قلبی را در پی داشته باشد. توصیه اکید می‌کنیم که آقایانی که سابقه مشکلات قلبی مانند آنژین صدری، نارسایی قلبی یا ضربان قلب نامنظم هستند، این دارو را تحت نظارت پزشک مصرف کنند.

۳٫     ایجاد اختلال در دستگاه گوارش

همان‌طور که مطالعه کردید، یکی از عوارض شایع مصرف قرص ویاگرا سوءهاضمه است. با استفاده طولانی‌مدت از این دارو احتمال ابتلا به ناراحتی‌های معده همچون: اسهال، ورم معده، استفراغ و درد شکمی نیز بالا خواهد رفت.

در کنار تمامی این موارد با توجه به نوشته مجله سلامت دکتردکتر بی‌توجهی به برخی نکات هم می‌تواند منجر به بروز عوارض قرص ویاگرا؛ به همراه خطرات و تداخلات دارویی شود. اختلال نعوظ امری شایع است که راه‌های درمان آن بسیار ساده است. مصرف برخی از مواد غذایی و میوه‌ها مانند شکلات تلخ، هندوانه یا آب انار، یک جایگزین طبیعی برای قرص ویاگرا هستند.

به‌طورکلی مصرف هیچ دارویی به‌صورت خودسرانه امر بی‌خطری نخواهد بود. به همین منظور توصیه می‌کنیم که قبل از مصرف هر دارویی حداقل یک‌بار دررابطه‌با دز مصرفی، نحوه مصرف و شرایط استفاده از آن، با پزشک مشورت کنید. داروهایی که بر عملکرد جنسی تأثیر می‌گذارند هم از این قاعده مستثنی نیستند. در نتیجه قبل از مصرف قرص ویاگرا یا هر داروی مشابه دیگری حتماً با پزشک گفت‌وگو کنید. سامانه آنلاین دکتر دکتر، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شما این امکان را می‌دهد در سریع‌ترین حالت ممکن با متخصصین این حوزه ارتباط بگیرید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *