خانه > اسرار خانه داری > آشپزخانه > نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

با توجه به افزایش آلودگی آب در سال‌های اخیر، استفاده از دستگاه‌ تصفیه آب خانگی به یک نیاز اساسی برای هر خانواده‌ای تبدیل شده است.

این نیاز با توجه به آلودگی شدید منابع آب شهری و وخیم بودن کیفیت آب قابل شرب، به صورتی جدی است که، الزام استفاده از آب شیرین کن را دو چندان کرده است.

دستگاه تصفیه آب، با حذف مواد آلاینده از آب، آبی پاک و سالم عاری از هرگونه آلودگی را برای مصرف روزانه فراهم می‌کند.

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی از تکنولوژی‌های متفاوتی برای حذف آلاینده‌ها استفاده می‌کنند که برخی از این تکنولوژی‌ها عبارتند از اسمز معکوس، اولترا فیلتراسیون، اشعه فرابنفش UV و …

تصفیه آب یا Water Treatment، فرآیندی است که به واسطه آن تمامی ناخالصی‌ها، املاح مضر و آلاینده‌های معلق و محلول از آب حذف می‌شوند.

هدف از این کار، ارتقاء کیفیت آب آشامیدنی و تولید آبی سالم، عاری از هرگونه آلودگی، موادی آلی، بدون تاثیرات منفی و آلودگی است.

روش‌های تصفیه آب

  • Reverse Osmosis

یک فرآیند و روش فیزیکی است که به کمک آن می‌توان آب شور را به آب آشامیدنی مطلوبی تبدیل کرد.اسمز معکوس می‌تواند تا ۹۸% مواد معدنی حل شده و مواد آلی و کلوئیدی آب را حذف کند.

  • اولترا فیلتراسیون Ultrafiltration

یک فرآیند غشایی (بر پایه فیلتر ممبراین) تصفیه آب است که بدلیل قطر بسیار کم (۰٫۱ تا ۰٫۰۰۱ میکرون) حفره‌های موجود روی این فیلتر، قابلیت حذف مواد زائد و آلودگی‌های موجود در آب را تا ۹۹% دارا می‌باشد.

  • اشعه فرابنفش UV

اشعه فرابنفش یا UV یکی از روش‌های ضدعفونی آب است که با ارسال اشعه uv میکروارگانیسم‌های زنده در آب را نابود می‌کند. این روش خواص شیمیایی و فیزیکی آب را تغییر نداده و آب را از عوامل بیماری‌زا مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و جلبک‌ها پاکسازی می‌کند. این روش در تصفیه آب‌های مختلف مانند آب استخر، آب شیرین‌کن خانگی، آب مصرفی، پساب و فاضلاب به کار می‌رود.

  • تقطیر یاDistillation 

این فرآیند با استفاده از گرما، آب را به بخار تبدیل می‌کند، سپس آن را خنک کرده و به حالت مایع برمی‌گرداند. این فرآیند برای حذف بیشتر آلاینده‌ها مانند املاح، مواد شیمیایی و میکروارگانیسم‌ها کارآمد است.

  • آلومینای فعال Activated Alumina

آلومینای فعال یک فیلتر برای تصفیه آب است. این روش به طور خاص، برای مناطقی که آب شیر آن دارای مقادیر زیادی فلوراید است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش فلزات سنگین و مواد شیمیایی را از آب جذب و برای حذف فلزات سنگین مانند آرسنیک، سرب، کادمیوم و فلوئوراید مناسب است.

  • تصفیه آب به روش مکانیکی Mechanical

روش تصفیه آب مکانیکی در حذف آلاینده‌های درشت، مثل گل و لای، شن، ماسه و زنگ لوله‌ها که در آب حل شده‌اند، بسیار کاربردی است. در تصفیه آب به روش مکانیکی از فیلتر الیافی استفاده می‌شود. این فیلتر معمولاً در مرحله ۱ دستگاه تصفیه آب خانگی یا دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی نصب می‌شود.

دلیل استفاده از روش مکانیکی در ابتدای سیستم تصفیه آب اسمز معکوس یا اولترافیلتراسیون این است که فیلتر الیافی از نفوذ مواد درشت به فیلتر‌های کربن و ممبران جلوگیری کند. این مورد باعث می‌شود تا از کیپ شدگی فیلتر‌های دیگر جلوگیری شود. همچنین باقی فیلتر‌ها از طول عمر بالاتری برخوردار شوند.

  • کربن فعال Activated carbon

این روش با استفاده از یک ماده جامد مانند زغال سنگ، چوب یا جوز هندی که کربن فعال شده است، مواد آلی و شیمیایی را از آب جذب و برای حذف بو، رنگ، طعم و مواد سمی مانند کلر و فلزات سنگین مناسب است، اما نمی‌تواند املاح و میکروارگانیسم‌ها را حذف کند.

به دلیل در دسترس بودن مواد اولیه کربن فعال مانند خاک اره، چوب، بامبو، پوسته نارگیل، ذغال سنگ و …، این روش به راحتی قابل انجام است. فعال‌سازی کربن به معنای فرآیند ایجاد میلیون‌ها منافذ ریز روی سطح کربن است. این میلیون‌ها منافذ ریز به جذب ناخالصی‌های آب آلوده کمک می‌کند.

  • تبادل یونی Ion Exchange Resin

این روش با استفاده از یک ماده جامد مانند رزین یا زئولیت که دارای یون‌های مختلف است، املاح و مواد شیمیایی را از آب جایگزین می‌کند. تبادل یونی برای حذف سختی آب، نیترات، فلزات سنگین و رادیواکتیو مناسب است، اما توانایی حذف مواد آلی و میکروارگانیسم‌ها را ندارد.

  • یونیزاسیون Ionization

یونیزاسیون با استفاده از یک جریان الکتریکی، مولکول‌های آب را به یون‌های مثبت و منفی تجزیه می‌کند. این روش برای حذف املاح و مواد شیمیایی مفید است، اما نمی‌تواند مواد آلی و میکروارگانیسم‌ها را حذف کند.

با نظر به اینکه تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف ایران متفاوت است، سختی آب در هر منطقه نیز متغیر است. بنابراین، افراد باید با در نظر گرفتن سختی آب منطقه خود، به انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب برای خود بپردازند.

به طور کلی، دو نوع سختی آب وجود دارد:

  • سختی موقت
  • سختی دائم

سختی موقت (سختی کربناتی): این نوع سختی به دلیل وجود بی‌کربنات کلسیم و منیزیم در آب ایجاد و با افزایش دما و جوشاندن آب قابل حذف است.

سختی دائم (سختی بی‌کربناتی): این نوع سختی به دلیل وجود نمک‌های سولفات، نیترات، کلرید کلسیم، منیزیم و آهن در آب ایجاد و با افزایش دما حذف نمی‌شود و برای حذف آن نیاز به تجهیزات خاصی است.سختی آب می‌تواند باعث آسیب دیدگی لوله‌کشی شود.

عدم استفاده از آب شیرین کن باعث بروز مشکلاتی از قبیل موارد زیر می‌شود:

  • بیماری‌های گوارشی
  • مسمومیت با فلزات سنگین
  • سرطان
  • مشکلات پوستی
  • مشکلات مو
  • کاهش کیفیت زندگی

اگر اطلاعاتی در مورد پارامترهای کیفی آب محل زندگی خود ندارید، باید کار سنجش کیفیت آب را به متخصصان شرکت‌های متخصص مانند فروشگاه تصفیه آب زلال برتر در این زمینه بسپارید. به طور کلی، با افزایش تعداد مراحل فیلتراسیون دستگاه، توانایی حذف کامل آلاینده‌ها و بهبود کیفیت آب تصفیه شده افزایش می‌یابد. با این حال، دستگاه‌هایی که دارای بیشترین مراحل فیلتراسیون هستند، لزوماً بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی نیستند.

برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی، باید به مجموعه‌ای از پارامترهای متنوع توجه داشت که هم در نوع دستگاه و هم در قیمت آن تأثیرگذار است. این عوامل عبارتند از:

  • کیفیت قطعات
  • تعداد مراحل فیلتراسیون
  • کیفیت و ظرفیت مخزن ذخیره‌سازی آب
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

بدون شک، افزایش کیفیت هر کدام از قطعات و فیلترهای بکار رفته در دستگاه، باعث افزایش کارایی و طول عمر دستگاه می‌شود. بنابراین، این موارد باید در فرآیند انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در نظر گرفته شوند.

برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در ورامین و تصفیه آب در قرچک، می‌توانید به فروشگاه تصفیه آب زلال برتر مراجعه و خرید خود را انجام دهید.

کارشناسان فنی و فروش مجموعه زلال برتر، آماده ارائه مشاوره رایگان و تخصصی، ارسال و نصب رایگان تصفیه آب با قابلیت پرداخت وجه در محل و اطلاع رسانی پیامکی زمان انجام سرویس‌های دوره‌ای دستگاه، جزء برترین و بهترین فروشگاه تصفیه آب در قرچک و تصفیه آب در ورامین به شمار می‌آید.

قبل از انتخاب و خرید آب شیرین کن در ورامین، با اخذ مشاوره رایگان از زلال برتر، بهترین گزینه متناسب با نیاز و نوع مصرف خود را در اختیار داشته باشید.

مزایای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از فروشگاه تصفیه آب زلال برتر:

  • تضمین کیفیت و اصالت کلیه قطعات
  • تضمین بهترین قیمت
  • ارسال و نصب رایگان از گرمسار تا کرج
  • گارانتی مادام العمر خدمات پس از فروش
  • گارانتی دستگاه و قطعات

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز رومیزی یکی از وسایل ضروری در هر آشپزخانه اجاق گاز درنظر گرفته می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *