خانه > اسرار خانه داری > دکوراسیون و چیدمان > همه چیز درباره بازسازی منزل! (اسراری درباره نونوار کردن خانه)

همه چیز درباره بازسازی منزل! (اسراری درباره نونوار کردن خانه)

همه چیز درباره بازسازی منزل! (اسراری درباره نونوار کردن خانه)

زندگی در خانه هایی با سبک قدیمی لذت بخش است و حس نوستالژیکی را زنده می کند؛ اما داشتن بافت کهنه به هیچ وجه منطقی و عقلانی نیست و این دو کاملا با یکدیگر فرق می کنند. اگر بخش های مختلف منزل به ویژه تاسیسات سرمایشی و گرمایشی آن فرسوده شده، باید در سریع ترین زمان نسبت به بازسازی اقدام کنید. برای این کار باید هزینه های مختلف را در نظر بگیرید که شامل بودجه لازم برای تغییر تجهیزات لازم می شود. مثلا قیمت شومینه گازی به عملکرد عالی برای گرم کردن محیط و تاثیر آن در زیبایی کاملا می ارزد و جایگزین بسیار مناسبی برای وسایل قدیمی مانند بخاری خواهد بود.

همه چیز درباره بازسازی منزل

چرا بازسازی منزل؟!

در یک تعریف ساده و کلی به مجموعه اقداماتی که برای تعمیر و بازسازی بخش های داخلی یا بیرونی ساختمان به منظور افزایش مقاومت، زیبایی و… ساختمان انجام می شود، بازسازی می گویند. با این روش شما می توانید تمام بخش های آسیب دیده را احیا کنید و جانی دوباره به خانه و زندگی تان بدهید.

ساختمان ها با گذشت زمان کیفیت و استحکام خود را از دست می دهند و گاهاً حتی غیر قابل سکونت می شوند. برای اینکه در این ساختمان ها زندگی کنید و این سازه ها امنیت و ایمنی گذشته را نیز به دست بیاورید، نیاز به بازسازی دارید. با کمک بازسازی می توانید بسیاری از مشکلات خانه را از بین ببرید.

بازسازی ساختمان ها کاری زمان بر و پرهزینه است و برای این کار حتی نیاز به دانش و تخصص نیز دارید. اما گاهی ساختمان به قدری فرسوده شده که عطایش را به لقایش می بخشید و تمام این مشکلات را تحمل می کنید تا ساختمان دوباره ایمنی و زیبایی گذشته اش را به دست بیاورد.

بازسازی در واقع بهترین روش برای حل مشکلات به وجود آمده در ساختمان است. به جای اینکه تمام دیوارهای ساختمان را تخریب کرده و سازه را از بین ببرید، می توانید با چند ترفند خاص آن را بازسازی و مشکل های به وجود آمده در بخش های مختلفش را برطرف کنید.

آشنایی با روش های بازسازی ساختمان

همه چیز درباره بازسازی منزل

بازسازی ساختمان به طور کلی شامل بازسازی جزئی یا کلی می شود. در واقع میزان آسیب دیدگی های ساختمان است که نوع بازسازی را مشخص می کند. اگر آسیب های کوچک و جزئی در ساختمان به وجود آمده بود، نیاز به بازسازی جزئی دارید؛ در غیر این صورت باید اقدام به بازسازی کلی ساختمانتان کنید و مشکلات ریشه ای آن را از بین ببرید.

نکته مهم در هر یک از این روش ها، پیاده سازی آنها توسط افراد متخصص و حرفه ای است. اگر دانش و مهارت کافی برای بازسازی بخش های مختلف ساختمانتان را ندارید، این کار را بر عهده افراد متخصص بگذارید. چون حتی جزئی ترین مرمت ها نیاز به مهارت دارند و در صورتی که به شیوه اصولی انجام نشوند، می توانند آسیب های جدی تر به بخش های مختلف ساختمانتان بزنند.

انتخاب نوع و روش بازسازی را باید بر عهده افراد متخصص بگذارید. گاهی ظاهر ساختمان بد نیست و ایرادات عمقی و درونی آن مشخص نمی شود؛ تشخیص این ایرادات از عهده افراد مبتدی نیز بر نمی آید. برای همین افراد حرفه ای باید گوشه به گوشه ساختمان را بررسی کنند تا متوجه نوع بازسازی مورد نیاز برای خانه شوند.

۶ مرحله اساسی برای بازسازی خانه

همه چیز درباره بازسازی منزل

کارشناس های حرفه ای با آگهی از همه چیز درباره بازسازی منزل، طبق یک مراحل و اصول خاص شروع به مرمت خانه و بنا می کنند. این روزها علاوه بر اهمیت به مسائل فنی و پی ریزی ساختمان، به مسائلی مثل دکوراسیون و نکات زیبایی شناسی نیز اهمیت داده می شود! بنابراین این کار باید حتما طبق مراحل، اصول و مقررات خاصی انجام شود. اما آیا می دانید این اصول چه هستند؟

  1. بازدید کامل از خانه و بخش های مختلف آن توسط افراد حرفه ای
  2. بررسی میزان آسیب های به وجود آمده در بخش های مختلف ساختمان
  3. تشخیص روش نوع بازسازی وترمیم خانه
  4. انتخاب متریال برای بازسازی و مرمت بخش های مختلف خانه
  5. به کارگیری تجهیزات و ابزارالات مختلف برای بازسازی
  6. استفاده از تکنسین ها و کادر مجرب به منظور ترمیم و مرمت بنا

اقدامات مهمی که در بازسازی منزل موثر هستند!

کارشناس های حرفه ای بعد از تشخیص عیب و ایرادها، اقدامات مختلفی برای بازسازی خانه انجام می دهند که در ادامه قصد داریم برخی از آنها را بگوییم:

  • ایجاد تیغه های جدید در داخل یا خارج بنا
  • کف سازی خانه با استفاده از متریال مختلف مثل سرامیک، پارکت و …
  • بازسازی سقف با استفاده از متریالی مثل کناف، سقف کاذب و …
  • ایجاد پوشش جدید بر روی پشت بام مثل ایرانیت، سفال و …
  • تغییر بخش های مختلف خانه مثل آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، اتاق ها و …
  • تغییر تاسیسات به کار برده شده در خانه از جمله لوله کشی، برق کشی و …
  • تغییر پنجره ها و درب ها
  • رنگ آمیزی بخش های مختلف خانه یا استفاده از متریالی مثل کاغذدیواری ها، دیوارکوب ها و … برای پوشاندن آنها
  • از بین بردن تمام نقص های خانه مثل رطوبت، نم و …
  • نماسازی خارجی ساختمان و استفاده از متریالی مثل سرامیک، سنگ و …
  • تغییر کامل دکوراسیون از جمله تعویض اثاثیه قدیمی با لوازم جدید

پیش بینی های لازم برای بازسازی و نونوار کردن خانه

همه چیز درباره بازسازی منزل

حتی کارشناس های حرفه ای با آگاهی از همه چیز درباره بازسازی منزل، گاهی اوقات برخی نکته های ریز و مهم را از یاد می برند. در ادامه به شما این نکته ها را می گوییم تا همواره به آنها توجه داشته باشید:

  • تشخیص میزان تغییرات لازم برای ساختمان
  • تخمین میزان زمان لازم برای اعمال تغییرات
  • تخمین میزان هزینه لازم برای عمل تغییرات
  • خرید متریال باکیفیت برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در آینده به ساختمان
  • رعایت تمام قوانین و مقررات مربوط به ساختمان سازی
  • رعایت تمام نکته ها و مواد ایمنی در حین ساختمان سازی
  • استفاده از جدیدترین و مدرنترین روش ها در بازسازی

برآورد هزینه بازسازی خانه

یکی از چالشی ترین بخش های بازسازی ساختمان، تعیین میزان هزینه ها است. شما باید یک جدول از محصولات و خدمات لازم برای بازسازی آن را ایجاد کنید تا به طور کامل متوجه میزان هزینه ها شوید. این جدول باید شامل هزینه خرید مصالح، هزینه دستمزد کارگران و هزینه های اضافه در طول اجرای پروژه باشد.

حرف آخر؛ منزلم را بازسازی کنم؟!

اگر بافت خانه شما فرسوده شده و سال ها از ساخت آن می گذرد، قطعا با مشکلات مختلف به ویژه در ارتباط با تاسیسات آن دست و پنجه نرم می کنید. توصیه ما این است که به جای صرف هزینه های مکرر برای تعمیرات، به بازسازی منزل و نونوار کردن آن فکر کنید. این کار باید با مشورت افراد متخصص و برنامه ریزی صحیح انجام شود. گاهی با حذف دیوارهای اضافه یا نصب تجهیزات سرمایشی و گرمایشی جدید، تغییرات چشمگیری در آسایش ساکنین و زیبایی فضای خانه به وجود می آید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی

تلویزیون شهری ، ویدئو وال(رنتال) ، تابلو روان ، تلویزیون شهری سه بعدی امروزه یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *