خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > چند خاطره تلخ از شبی که تهران قفل شد

چند خاطره تلخ از شبی که تهران قفل شد

پس از گذر از پیک ششم کرونا در کشور و فروکش‌کردن تعداد مبتلایان و صفرشدن آمار مرگ‌ومیر برای چند روز، برخی گمان کردند که کرونا تمام‌شده و به‌زودی جشن پایان آن را خواهیم گرفت. حالا در نیمه نخست تیرماه ۱۴۰۱ مبتلایان در ایران افزایش یافته و رنگ‌بندی شهرها از آبی درحال تغییر است.

همزمان با افزایش دوباره آمار ابتلا و بستری کرونا در ایران، وزیر بهداشت اعلام کرد که «وارد موج هفتم این بیماری در کشور شده‌ایم». وی از شهروندانی که شش ماه از آخرین دُز واکسن آنها گذشته خواست تا واکسن یادآور تزریق کنند و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بیشتر توجه کنند.

تهران دیروز شاهد فعالیت گسترده هیئات مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی، گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود همزمان با روز عید غدیر خم در مهمانی ده کیلومتری غدیر بود. برپایی موکب‌های مردمی که تعداد آن به بیش از ۶۰۰ موکب می‌رسد حد فاصل ابتدای چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک‌وی توسط شهرداری تهران علی‌رغم تمام پیش‌بینی‌ها باعث بروز ترافیکی سنگین در روز تعطیل شد. تجمع بی‌سابقه در خیابان ولیعصر، حکم گسترش پیک هفتم کرونا را امضا کرد و باید ببینیم در روزهای آینده چقدر به آمار افزوده خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران در خصوص جشن غدیر گفت: برآوردها نشان می‌دهد برای اولین بار جمعیت سه میلیون نفری امروز در خیابان ولیعصر «عج» حضور داشته‌اند.

ناگفته نماند در روزهای برگزاری لیگ برتر فوتبال، استادیوم آزادی با محدودیت حضور تماشگر مواجه می‌شد. دلیل این کار هم همیشه کرونا اعلام شده و با دیدن این تصاویر برای آحاد جامعه این پرسش مطرح می‌شود که تفاوت این دو مکان در کجاست؟

همچنین بند آمدن یکی از شاهراه‌های اصلی پایتخت به مدا زمان چند ساعت موجب کندی تردد وسائل امدادرسانی شد. از جمله آمبولانس‌هایی که که به مقصد نرسیدند و امیدواریم جانی به خطر نیفتاده باشد. اما ذکر این نکته ضروری‌ست که برگزاری چنین مراسم‌هایی به یقین اشتباه نیست اما باید با تدبیر بیشتری اجرا شوند. تدبیری که به نظر در تیم آقای زاکانی به عنوان شهردار تهران نمی‌بینیم و همین هم باعث قفل شدن پایتخت شد.

اربری به نام «گیسو» اتفاق تلخی که دیشب برایش رخ داده را روایت می‌کند:

از پروازم جا موندم، پروازی که ۱۱.۴۵ دقیقه بود و منی که از ساعت ۶ از خونه درومده بودم! توی ترافیک بی‌مسئولیتی و بی‌فکری شما موندم! تا ۴ مرداد هیچ پروازی جا نمی‌ده و منی که می‌بایست سرکار باشم، باید تموم شب رو بمونم توی فرودگاه تا ببینم می‌تونم پای پرواز برم!

چند تا نکته بگم واسه اون کسایی که این زیر حرف مفت زدن و برم! ما اینقدر زود از خونه درومدیم که فکر می‌کردیم تایم‌ مونده تا پرواز رو مثلن بریم مگامال سینما، که دیدم از در خونه قفل ترافیکه! از ساعت هشت و نیم شروع کردیم گرفتن اسنپ برای موتور، چون متوجه شدیم محاله برسیم!

یه مسیر سه دقیقه‌ای رو قشنگ یک ساعت و چهل دقیقه‌ای رد کردیم ( این رو میگم که تخمین بزنید چه حد ترافیکی بود) تموم مسیرهای فرعی رو هم بسته بودن ( که حتا نمی‌دونستیم از کجا بریم که به یه راه سمت فرودگاه برسیم ) مردم تصادف می‌کردن و دعوا می‌شد و این حجم بهم ریختگی رو بیشتر می‌کرد.

در نهایت من ساعت ۱۱.۳۰ رسیدم فرودگاه، ولی گیت بسته و چون هواپیما اماده پرواز بود هیچ‌جوری باهام برای سوار شدن همکاری نکردن! از پرواز قبلی من ۱۸ نفر جا مونده بودن که تونسته بودن با این پرواز که ما ازش جا موندیم برن! ( جدا از باقی افراد که همچنان گیر بلیط هستن )

تموم شب دنبال بلیط دویدم تا در نهایت پای پرواز با قیمت خیلی بالاتر از حد معمول نزدیک صبح گیرمون اومد (فقط توی این لیست پرواز ۱۷ نفر جا مونده از دیشب اسم داده بودن) بجای چشم بستن روی اشتباهات و تهمت زدن به ما، کمی از شرافت و وجدانتون (اگر هست) هم گاهی استفاده کنید!

علی هدیه‌لو تعریف می‌کند:

امشب مسیر ۸ دقیقه‌ای از گمرک تا خونه‌مون دوساعت و ربع تو ترافیک بودیم، خستگی، جوش آوردن ماشین،کنسل شدن مهمونی روز عید و…

مانی پرسیده:

کرونا توی جشن کیلومتری منتقل و منتشر نمیشه؟

صبا آذرپیک، فعال رسانه‌ای نوشت:

صدها آمبولانس در ترافیک‌های وحشتناک این شهر گیر کردند و کاش این جشن رو در حرم و اون محدوده اجرا می‌کردید! نه قلب تهران مریض‌ها و آمبولانس‌ها دهمه فدای بی‌تدبیری شدن! یک‌ساعته آمبولانس هنوز از ملاصدرا نرسیده فاطمی

عبدالرضا داوری، فعال سیاسی اصولگرا:

اگر عرض خیابان ولیعصر که جمعیت حاضر در #مهمونی_۱۰_کیلومتری را در بردارد ۳۰ متر با ضریب تراکم ۰٫۸ مترمربع درنظر بگیریم، در مسافت ۱۰ کیلومتری مراسم، جمعیت حاضر در مهمانی غدیر شهرداری تهران، ۳۷۵ هزارنفر معادل ۴% جمعیت تهران است. مراقبت کنید، فاکتور اضافی نفرستند برایتان آقای شهردار!

سیدصادق حسینی، روزنامه‌نگار:

نشناختن تهران که منجر به انتخاب زمان نامناسب، مسیر و محل اشتباهی برای جشن عید غدیر شهرداری تهران شد؛ ترافیک سنگینی به مردم تحمیل کرده. برای کار درست باید همه ی جوانب رو در نظر گرفت همین طور هیجانی و دورهمی کار کردن همین بلبشو می‌شود.

سجاد که راهبر مترو است می‌نویسد:

به عنوان یه راهبر قطارهای مترو، امروز دیدم که مردم برای رفتن به جشن عید غدیر، به خاطر بی برنامگی مدیران مترو، چه عذابی کشیدن. روا نبود مردم با این وضع برای جشن بیان.جناب آقای زاکانی بیاید برای این افتضاح امروز، از مردم عذرخواهی کنید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …