خانه > اسرار خانه داری > پرورش گل و گیاه > با نگهداری و مراقبت از باغ گردو، درآمدتان را چند برابر کنید!

با نگهداری و مراقبت از باغ گردو، درآمدتان را چند برابر کنید!

با نگهداری و مراقبت از باغ گردو، درآمدتان را چند برابر کنید!

باغ گردو گرچه سودآوری بالایی دارد. اما اگر به درستی رسیدگی و مراقبت نشود، نه تنها سوددهی ندارد، بلکه باغدار را متحمل ضرر و زیان می کند. به نقل از رسانه دیجی رو، نهالستان پالیز نهال معتقد است: برای هر کسب و کاری به خصوص باغداری و کشاورزی باید کار را به کاردان بسپارید. نهالستان‌های بزرگ ایران که مورد تایید جهاد کشاورزی نیز هستند، می توانند در خرید بهترین نهال گردو و کاشت و نگهداری از باغ؛ به باغدار خدمات ویژه ای ارائه دهند. در این مسیر نباید طمع کرده و گول ادعاهای کاذب و افراد سودجو را بخورید.

درخت گردو

اقدامات لازم پیش از کاشت نهال گردو به کمک نهالستان جهاد کشاورزی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که قبل از کاشت نهال گردو چه ترفند‌ها و اقداماتی می توانند باردهی آن را در سنین بلوغ افزایش دهد؟ یا اینکه ارقام نهال گردو با چه شرایطی بیشتر سازگاری دارند؟ یا نهال‌های گردو تجاری و پربازده کدام هستند؟ همه ی این‌ها سوالاتی هستند که باغدار باید جواب آن‌ها را از سایت‌های معتبری مانند پالیز نهال، ویکی پدیا، ویکی کشاورز و wiki how پیدا کند.

قطعا قرار گرفتن در مسیر ثروت ارزش تحقیق کردن را دارد، اما اگر وقت کافی برای این کار ندارید می توانید با کلیک روی لینک زیر اطلاعات کاملی درباره‌ی مشخصات و قیمت نهال گردو، روش‌های خرید نهال گردو پیوندی و تنوع ارقام آن در پالیز نهال به دست آورید.

خرید نهال گردو شناسنامه دار پالیز نهال (paliznahal.ir)

  • خرید نهال گردو شاید به ظاهر کار آسانی به نظر برسد، اما همین نهال اگر با شرایط اقلیمی باغ سازگاری نداشته باشد، ممکن است خشک شود و یا اصلا رشد نکند. به طور مثال نهال گردو پکان در مناطق گرمسیری باردهی فوق العاده و محصول با کیفیتی دارد، اما همین نهال در مناطق سردسیری دچار سرمای بهاره می شود.
  • ارتفاع از سطح دریا یک فاکتور مهم برای تعیین نوع رقم نهال گردو می باشد. برخی ارقام گردو مانند نهال گردو تویسرکان تا ۲۸۰۰ متر از سطح دریا هم باردهی خوبی داشته و سرما باعث از بین رفتن جوانه و شکوفه درخت نمی شود.
  • از دیگر اقدامات قبل از کاشت که باردهی و کیفیت درخت بادام را تحت تاثیر قرار می دهد، فواصل کاشت نهال گردو است. درختان گردو در سنین بلوغ علاوه بر ارتفاع، از کناره‌ها نیز رشد عرضی دارند. بنابراین باید با فاصله استانداردی کاشته شوند.

نکات طلایی برای نگهداری از باغ گردو که هر باغداری باید بداند!

آیا همچنان باغداری را به روش روتین سنتی ادامه می دهید؟ تا چه مقدار از ترفندها و نکات مفید در افزایش سوددهی و باغداری اطلاع دارید؟ اگر در پاسخ دادن به این سوال‌ها سردرگم هستید، بهتر است تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

  1. هرس کردن: هرس کردن شاخه‌های درخت گردو در فصل بهار انجام می شود. هرس کردن شاخه‌ها باید با آگاهی، روش و ابزار خاصی انجام شود. برای هرس شاخه‌ها باید آن‌هایی را انتخاب کنید که ارتفاع آن‌ها از ۱.۵ متر کمتر باشد. هرس تابستانه فقط شامل شاخه‌هایی است که گل و جوانه نداشته باشند. نکته‌ی مهم دیگر در هرس کردن، فاصله‌ی بین شاخه‌هاست که باید از ۶۰ سانتی متر کمتر نشود.
  2. کوددهی و تغذیه خاک: همان طور که ما انسان‌ها برای رشد بهتر به غذا و مکمل نیاز داریم، درختان نیز باید در زمان مشخصی با کود تغذیه شوند. بهترین زمان برای کوددهی، اوایل بهار است.
  3. حذف علف‌های هرز: یکی از اقداماتی که در زمینه نگهداری باغ گردو انجام می شود، حذف علف‌های هرز به منظور تقویت خاک است. ریشه علف‌های هرز از منابع و مواد معدنی و آلی در خاک استفاده نموده و این کار باعث کاهش تغذیه و ضعیف شدن درخت میشود. همچنین وجود علف‌های هرز، مانع آبیاری درست و عمقی خاک و ریشه می شود.
  4. آبیاری: درخت گردو ریشه‌های عمقی و گسترده ای دارد، که در برابر کم آبی و خشکسالی مقاومت خوبی دارند. البته برخی نهال‌ها مقاومت بیشتری در مناطق خشک و کم آب داشته و محصول بیشتری می دهند. نهالستان‌‌های مطرحی در ایران مانند پالیز نهال با شناخت کامل از هر نهال، پیشنهادات خوبی به باغدار برای خرید نهال گردو می دهند.
  5. مبارزه با آفات: برخی رقم‌های نهال گردو در برابر بیماری‌ها و آفات مقاومت بیشتری دارند. خرید این نهال‌ها دردسر کمتری برای باغدار دارد. کنه‌ها، مگس و انگل‌ها، بیشترین ضرر و آسیب را به درخت گردو و محصول وارد می کنند. که باغدار باید اقدامات اولیه را هرچه سریع تر برای نابودی آفات انجام دهد. سمپاشی یکی از اقدامات پیشگیرانه برای آفات هستند که باید قبل از شکوفه زدن درخت انجام شود.
  6. برداشت بهینه محصول: هنگام برداشت محصول نباید به شاخه‌ها و تنه‌ی درخت آسیب برسانید. گردو‌های در ارتفاع بالاتر را بدون ضربه و پرتاب سنگ برداشت کنید تا گردو و شاخ و برگ درخت شکسته نشود.

بهترین نهال گردو

بهترین نهالستان ایران چه خدماتی برای نگهداری از باغ گردو ارائه می دهد!

نهالستان پالیز نهال یکی از بزرگترین نهالستان‌ها در کشور است که علاوه بر خدمات ارائه و فروش نهال گردو، خدمات احداث باغ گردو را نیز انجام می دهند. کارشناسان در این مجموعه پیشنهاد‌ها و راهکارهای علمی و تجربی موثری را برای نگهداری و مراقبت از باغ گردو ارائه می دهند.

نهال‌های گردو شناسنامه دار به همراه کارت سلامت با تنوع بیش از ۲۷ رقم در این نهالستان عرضه می شوند. گواهی عاری از آفات و گواهی قرنطینه نیز اسناد معتبر برای هر نهال به شمار می آیند. که پالیزنهال به همراه کلیه نهال‌ها برای شما عزیزان در سرتاسر کشور ارسال میکند.

این نهالستان خدمات و نهال‌های گردو را با قیمت رقابتی و اقتصادی به خریداران و باغداران عزیز عرضه میکند. ۲ سال گارانتی بعد از خرید هر نهال به همراه پشتیبانی دائمی تلفنی و حضوری، بخش دیگری از خدمات مشتری پسند این نهالستان است.

برای آگاهی از قیمت نهال گردو و استعلام هر نهال، می توانید عبارت (پالیز نهال) را در مرورگر خود کپی کرده و یا به آدرس اینترنتی paliznahal.ir مراجعه کنید.

نهالستان پالیز به پشتوانه تخصص کارشناسان و متخصصان برتر دانشگاه‌های ایران و با بهره گیری از جدیدترین علوم کشاورزی و باغداری در جهان، توانسته نقش بسزایی در رونق و سودآوری باغداران داشته باشد. راه‌های ارتباطی برای دسترسی و تماس با این نهالستان علاوه بر مراجعه حضوری به شرح زیر است:

شماره تماس کارشناسان جهت دریافت مشاوره: ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷ / ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

آدرس فروشگاه نهال :  paliznahal.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

چه سبزه ای زودتر سبز میشه ؟

چه سبزه ای زودتر سبز میشه ؟ زمان کاشت سبزه عید با توجه به بذری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *