خانه > اسرار خانه داری > پرورش گل و گیاه > بهترین راهنمای خرید نهال گردو در تابستان ۱۴۰۲

بهترین راهنمای خرید نهال گردو در تابستان ۱۴۰۲

بهترین راهنمای خرید نهال گردو در تابستان ۱۴۰۲

درخت گردو از مرغوب‌ ترین و بهترین ارقام نهال محسوب شده که در اکثر مناطق کشورمان امکان کاشت و باردهی دارد. نهال گردو با توجه به اینکه از محصول‌ دهی فوق‌العاده و حیات اقتصادی بالایی برخوردار بوده دارای بهره‌وری و سودآوری کم‌نظیری در مقایسه با دیگر ارقام میوه است.

خرید نهال گردو در تابستان 1402

در راهنمای خرید نهال گردو در سال ۱۴۰۲ قصد داریم درباره راهکارهای مهمی که به شما در انتخاب و شناخت باکیفیت‌ترین نهال کمک می‌کند توضیحاتی را ارائه داده و سپس برخی از مرغوب‌ترین ارقام نهال گردو را معرفی کنیم.

راهنمای خریداری نهال گردو انتخاب بهترین ارقام آن

انتخاب و خریداری بهترین نهال گردو بسیار ساده است به شرط اینکه تناسب نهال خریداری شده را با شرایط آب و هوایی باغمان در نظر بگیریم. بر همین اساس در ادامه مقاله به نکات مهمی که باغداران قبل از تهیه نهال گردو باید بدانند اشاره خواهیم داشت.

سازگاری و تطابق نهال با اقلیم آب و هوایی شهر

قبل از انتخاب نهال ضروری است تا از شرایط آب و هوایی شهرمان اطلاع کافی داشته باشیم و با توجه به آن اقدام به خرید نهال گردو نماییم. آب و هوای مدیترانه‌ای از ایده‌آل‌ترین شرایط آب و هوایی برای کاشت این نهال محسوب می‌شود.

خرید نهال گردو در تابستان 1402

سازگاری و تناسب نهال گردو با خاک

خاک شنی و نیمه سنگین از بهترین خاک‌ها برای کاشت گردو به شمار می‌آید. نامناسب‌ترین خاک نیز خاک بسیار مرطوب و سنگین است. بر همین اساس قبل از خرید نهال گردو باید به نوع خاک توجه ویژه‌ داشت که از زهکشی و امکان تهویه هوای مناسبی برخوردار باشد.

در نظر گرفتن ارتفاع زمین از سطح دریا جهت خرید نهال گردو

بر اساس راهنمای خرید نهال گردو ابتدا لازم است ارتفاع باغ را از سطح نزدیک‌ترین دریا در منطقه مورد سنجش قرار داده و سپس اطلاعاتی درباره نهال گردو و ارتفاع مورد نیاز آن از سطح دریا کسب کرد. در اغلب موارد نهال‌های گردوی مرغوب قادر هستند در ارتفاع ۰ الی ۳۰۰۰ متر از سطح نزدیک‌ترین دریا رشد خوبی داشته باشند. اکثر باغ‌های کشورمان دارای چنین سطحی از ارتفاع هستند.

تطبیق نهال گردو با حداقل و حداکثر دمای شهر

استانداردترین دما برای رشد مناسب نهال گردو بین ۵ الی ۲۵ درجه سانتی‌گراد را شامل می‌شود. همچنین دمای بیش از ۳۷ درجه یا کمتر از منفی ۲۰ درجه به هیچ ‌عنوان برای رشد این نهال مناسب نیست. چرا که در فصل جوانه‌زنی و گلدهی درخت، دمای منفی ۵ درجه و کمتر از آن باعث سوزاندن گل‌ها می‌شود. هنگام گرده‌افشانی درخت گردو نیز دمای مناسب ۱۵ الی ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

سنجش میزان سازگاری نهال گردو با خشکی و رطوبت هوا

در هنگام انتخاب نهال گردو حتما به سازگاری و تطابق آن با خشکی و رطوبت منطقه خود توجه کنید. چرا که خشکی یا رطوبت بیش از حد سلامت نهال و درختان گردو را تهدید می‌کند.

خرید نهال گردو در تابستان 1402

اطلاع از حداکثر باردهی نهال گردو

همان‌طور که در تلاش برای ایجاد شرایط مناسب جهت کاشت نهال گردو هستید لازم است از میزان باردهی حداکثری آن نیز آگاهی داشته باشید. امروزه روش‌های نوینی از اصلاحات و پیوند درختان وجود دارد که با به کارگیری آن‌ها می‌توان حداکثر باردهی درختان گردو را تا میزان۷ الی ۱۶ تن افزایش داد.

اطلاع از بالاترین میزان حیات اقتصادی نهال گردو

طبق راهنمای خرید نهال گردو بالاترین حیات اقتصادی به زمانی اطلاق می‌شود که درخت گردو همچنان امکان باردهی در حداکثر مقدار خود را داشته باشد. اغلب درختان گردو بین ۸۰ الی ۲۰۰ سال حیات اقتصادی دارند که این میزان با توجه به شرایط نگهداری درخت متغیر خواهد بود.

اطلاع از حداکثر مقاومت نهال در مواجهه با بیماری‌ها و آفات

هزینه.های نگهداری درختان گردو ارتباط مستقیمی با سطح مقاومت آن‌ها در مقابل آفات و بیماری‌ها دارد. با کوددهی، سم‌پاشی و آبیاری مرتب می‌توان درختان را در مقابل ابتلا به آفات و بیماری‌ها محافظت کرد.

اطلاع از زمان بالغ شدن نهال گردو

بسیاری از نهال های گردو در اولین سال‌های کاشت امکان باردهی دارند. اما با توجه به مقدار و کیفیت کم محصول امکان عرضه آن به بازار نیست. بنابراین درختان گردو زمانی بالغ محسوب می‌شوند که درخت در حداکثر میزان باردهی و کیفیت محصول قرار داشته باشد.

کیفیت میوه درختان گردو

کیفیت محصولات و میوه درختان گردو از مهم‌ترین عوامل قیمت‌گذاری آن‌ها محسوب می‌شود. هرچه گردوها با کیفیت‌تر، درشت‌تر و پوست کاغذی‌تر باشند امکان افزایش قیمت و درآمد برای باغداران نیز بیشتر خواهد بود.

معرفی برخی از بهترین نهال‌ گردو جهت کاشت در سراسر مناطق ایران

در ادامه مبحث راهنمای خرید نهال گردو برخی از مرغوب‌ترین انواع درخت گردو که امکان باردهی در سراسر مناطق ایران را دارند معرفی خواهیم کرد.

نهال گردو ژنوتیپ آریا

  • ژنوتیپ برتر آریانهال یکی از ارقام مرغوب نهال گردو محسوب می‌شود که امکان محصول‌دهی در ارتفاع ۴۰۰ الی ۱۵۰۰  متر از سطح دریا را داشته و باردهی آن در مقایسه با دیگر درختان گردو تا دو برابر بیشتر است. حیات اقتصادی این نهال تا صد سال نیز می‌رسد.

نهال گردو چندلر پیوندی

  • باردهی نهال گردوی چندلر پیوندی در ارتفاع ۱۰۰ الی ۱۵۰۰ متر از سطح دریا بوده و تا حداقل ۱۰۰ سال امکان محصول‌دهی به میزان ۷ تن در هر هکتار را دارد.

درخت گردوی فرنور پیوندی

  • گردو فرنور پیوندی از جمله نهال‌های گردو محسوب می‌شود که در ارتفاع ۱۵۰۰ الی ۲۴۰۰ از سطح دریا امکان محصول‌دهی دارد. همچنین باردهی آن تا حداکثر ۸  تن در هر هکتار خواهد بود.

جمع‌بندی راهنمای خرید نهال گردو

همان‌طور که اشاره شد شناخت و انتخاب مرغوب‌ترین نهال کار بسیار آسانی است به شرط اینکه به راهنمای خرید نهال گردو توجه کرده و اطلاعات خود را در این خصوص افزایش دهید.

بدین‌صورت با آگاهی از شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه و نهایتاً خرید بهترین انواع نژاد نهال گردو می‌توان از حداکثر محصول‌دهی و کیفیت میوه در درختان گردو برخوردار شد.شما می توانید جهت دریافت لیست قیمت انواع نهال گردو با کارشناسان اریا نهال ارتباط برقرار نمایید.

 

منبع مقاله: ariyanahal.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

چه سبزه ای زودتر سبز میشه ؟

چه سبزه ای زودتر سبز میشه ؟ زمان کاشت سبزه عید با توجه به بذری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *