خانه > آشپزی و تغذیه > دسر خرمایی شیک برای افطاری

دسر خرمایی شیک برای افطاری

دسر خرمایی شیک برای افطاری 

مواد مورد نیاز دسر خرمایی:

۱ – نیم کیلو گرم خرمای تازه
۲ – یک قاشق غذاخوری روغن حیوانی یا کره
۳ – ۱۰۰ گرم بیسکویت ( ۱۰ الی ۱۲ تکه بیسکویت )

وسیله های مورد نیاز :

۱ – یک عدد ظرف نچسب ( چوبی نباشه )
۲ – کاردک
۳ – فویل آلومینیومی
۴ – یک ظرف برای مخلوط کردن
۵ – چاقو
۶ – بسته بندی های پلاستیکی ضخیم

دسر خرمایی شیک برای افطاری

طرز تهیه دسر خرمایی برای افطار :

آماده کردن خرما ها :

اول از همه خرما ها رو بشوئین و سپس هسته ی اون ها رو خارج کنین . پس از این کار خرما های تمیز رو یه گوشه بذارین .
تو مرحله بعدی ، در یک ظرف نچسب مقداری روغن حیوانی و یا کره ریخته و ظرف رو روی حرارت در شعله ی متوسط قرار بدین . هنگامی که روغن حیوانی یا کره شروع به ذوب شدن کرد ، خرما های تمیز رو به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه توی روغن سرخ کنین تا خرما ها نرم بشن و با هم کاملا مخلوط بشن و به شکل یه توده ی بزرگ و براق در بیان . پس از آماده شدن خرما ها ، ظرف خرما رو از روی شعله وردارین و روی یه سطح دیگه قرار بدین و اجازه بدین به مدت ۵ دقیقه یه گوشه بمونه ، تا خرما ها سرد بشن .

اضافه کردن بیسکویت ها :

تو این مرحله بیسکویت ها رو با دست به قطعات متوسط خرد کنین ( مثلا هر بیسکویت رو به چهار قسمت تقسیم کنین ) و سپس قطعات بیسکویت خرد شده رو به خرما ها اضافه کنین و اون ها رو با هم مخلوط کنین ، این مواد رو با دست هاتون با هم مخلوط کنین . حالا کل مخلوط تون رو مانند تصویر رول کنین و درون ورق های پلاستیکی قرار بدین ، سپس اون رو داخل فویل آلومینیومی قرار بدین و دو طرف فویل آلومینیومی رو در جهت مخالف بپیچونین . با توجه به تصویر می تونین راحت تر این کار رو انجام بدین .
پس از گذشت این مدت زمان ، نگاهی به مواد درون فویل داخل فریزر بندازین و اگه سفت و آماده شده ، اون رو از فریزر خارج کنین و از فویل بیرون بیارین . سپس اون رو توی یه بشقاب قرار بدین و با چاقو برش های نازک بزنین ، برش های نازک تر بهتره .
می تونین بعد از برش زدن اون رو سرو کنین و لذت ببرین . توجه داشته باشید : شما می تونین این غذا رو از قبل برای مهمون ها تون آماده کنین ، چون این میان وعده ی مقوی می تونه برای مدت زمان بسیار طولانی سالم بمونه .
این غذای سالم و مغذی رو می تونین به عنوان میان وعده یا به عنوان یک دسر ازش استفاده کنین . من معمولا از قبل این رو آماده می کنم و در فریزر نگه داری می کنم تا زمانی که واسم مهمون ناخوانده ای اومد ، با این دسر خوشمزه و مقوی ازش پذیرایی کنم . امیدوارم شما هم از این آموزش استفاده مفید برده باشین .

منبع:ashpaziha.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرز تهیه موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان

موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان موساکا یک نوع گراتن است که با بادمجان درست می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *