خانه > آشپزی و تغذیه > شیرینی ، کیک ، دسر > طرز تهیه بسبوسه عربی دسر خوشمزه و خاص

طرز تهیه بسبوسه عربی دسر خوشمزه و خاص

طرز تهیه بسبوسه عربی / دسر مخصوص ماه رمضان

بسبوسه یک دسر عربی خوشمزه و شیک است که به راحتی تهیه می شود این دسر عربی می تواند به عنوان یک دسر برای افطار تهیه شود . در ادامه طرز تهیه بسبوسه عربی را می خوانید .

طرز تهیه بسبوسه عربی دسر خوشمزه و خاص

بسبوسه عربی یک دسر شیک و مجلسی برای افطار 

یکی از دسرهای ترکی-عربی بسیار خوشمزه، بسبوسه است که شاید همه آن را نشناسند. بسبوسه یک کیک خیس کلاسیک است. در این مطلب از حیاط خلوت طرز تهیه بسبوسه را به شما آموزش داده ایم . ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده‌ی این کیک آرد سمولینا است و با رایحه‌ی مرکبات، نارگیل و وانیل معطر می‌شود. بسبوسه یک کیک خیس یا کیک شربتی محسوب می‌شود و هم به صورت سرد و هم به صورت گرم قابل سرو است.

مواد لازم کیک بسبوسه:

  • تخم‌مرغ: ۲ عدد
  • ماست: ۱ پیمانه
  • شکر: ۱ و ۱/۲ پیمانه + ۲ قاشق
  • آرد سمولینا: ۱ پیمانه
  • روغن مایع: یک دوم پیمانه یا یک پیمانه کره آب شده
  • پودر نارگیل: یک دوم پیمانه
  • وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • نشاسته ذرت: ۴ قاشق چای‌خوری
  • شیر: ۲ پیمانه بزرگ
  • خامه‌ی صبحانه: ۲۰۰ گرم
  • آب: یک پیمانه
  • آب لیموترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بسبوسه عربی

طرز تهیه شهد

ابتدا شهد کیک را تهیه می‌کنیم؛ برای این کار اجازه می‌دهیم آب و ۱ پیمانه شکر به جوش بیاید. سپس آب لیموترش را اضافه کنید و در صورت تمایل مقداری گلاب نیز اضافه کرده و بعد از ۵ دقیقه حرارت را خاموش کنید.

طرز تهیه کرم میانی

نشاسته‌ی ذرت و شیر سرد را به آرامی مخلوط کنید و هم بزنید تا آرد گلوله نشود. سپس ۲ قاشق غذا خوری شکر را اضافه کنید و ظرف را روی حرارت قرار دهید تا مایع غلیظ شود مانند ماست.

بعد از غلیظ شدن کرم بسبوسه، ظرف را از روی حرارت بردارید و وانیل و خامه‌ی صبحانه که هم دمای محیط شده است را به آن اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید تا رویه نبندد.

طرز تهیه کیک بسبوسه

برای تهیه کیک بسبوسه،۲ عدد تخم‌مرغ، ۱/۲ پیمانه شکر و ا قاشق چا خوری وانیل را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا کرمی و پف‌دار شود. سپس ماست، روغن مایع و پودر نارگیل را به آن اضافه کنید و همچنان با همزن مخلوط کنید.

آرد سمولینا و بکینگ پودر را به مایع خمیر اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. در این مرحله فر را روشن کنید تا کاملا گرم شود.

کف یک قالب کیک ۲۰×۲۵ سانتی‌متری را با کره چرب کنید و نیمی از مایع کیک را داخل آن بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید.

قالب را از فر خارج کنید. کرم را داخل قیف بریزید و به صورت یکنواخت روی سطح کیک پخش کنید. حالا باقیمانده‌ی مایع کیک را روی کرم بریزید و با کاردک پخش کنید تا کاملا یکدست شود.

قالب را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا طلایی شود.

بعد از پخت کیک، آن را از فر خارج کنید و تا زمانی که داغ است، شهد را روی آن بریزید. برای اینکه شهد به صورت کامل به خورد کیک برود، حداقل یک ساعت زمان به آن بدهید.

بعد از خنک شدن کیک بسبوسه را برش بزنید و با پودر پسته تزئین و سپس سرو کنید.

این کیک خوشمزه را می توانید مانند تصویر زیر بدون لایه کرمی میانی به صورت ساده نیز تهیه کنید و در آخر روی آن شهد بریزید .

طرز تهیه بسبوسه عربی / دسر مخصوص ماه رمضان

آرد سمولینا چیست ؟

سمولینا فرآورده‌ای است که حاصل آسیابانی گندمی خاص به نام گندم دوروم میباشد.

سمولینا ماده اولیه اصلی تولید ماکارونی بوده و دارای رنگدانه‌های طبیعی زرد رنگ و آنتی اکسیدان‌هایی است. دارای مقادیر فراوانی ویتامین، پروتئین، املاح و مواد مغذی مفیدی است که باعث افزایش کیفیت محصولات خمیری، که با آن تولید میگردند.

آرد سمولینـا برای تولید ماکارونی استفاده می شود و به دلیل داشتن رنگدانه بتاکاروتن رنگ زرد کهربایی دارد.

ذرات این آرد بـسیار درشت تـر از ذرات آرد نـول هستـند و مقدار پروتـئین آن نسبت به سایر انواع آرد بیشتر است، در نتیجه نشاستـه در مغز ذره آرد مانده و ماکارونی حین پخت به هم نمی چسبد.

این کیک عربی خوشمزه را می تواند به عنوان یک دسر مخصوص ماه رمضان و یک دسر خوشمزه و جدید برای افطاری تهیه کرده و از طعم بی نظیرش لذت ببرید .

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *