خانه > آشپزی و تغذیه > آموزش انواع غذاها > غذای افطاری جدید | ۵ سوپ مخصوص افطار جدید و خوشمزه

غذای افطاری جدید | ۵ سوپ مخصوص افطار جدید و خوشمزه

۵ سوپ خوشمزه برای افطاری 

سوپ یکی از مناسب ترین و بهترین غذاها برای افطاری است . در ادامه طرز تهیه ۵ سوپ مخصوص افطار جدید و خوشمزه را به شما آموزش داده ایم . اگر به دنبال غذای افطاری جدید و شیک هستید با ما همراه باشید .

طرز تهیه سوپ برای افطاری

غذای افطاری جدید , 5 سوپ مخصوص افطار جدید و خوشمزه

سوپ ایتالیایی با کوفته‌قلقلی

در یک قابلمه مناسب این مواد را بریزید: ۳ عدد گوجه‌فرنگی خرد شده، ۱ پیمانه آب گوشت، ۲ حبه سیر له شده، ۱ عدد پیاز ریز خرد شده، ۱ عدد هویج ورقه شده، ۱ ساقه کرفس حلقوی بریده شده، ۲/۱ پیمانه لوبیا سبز ۲ سانتی خرد شده، ۴/۱ پیمانه فلفل‌دلمه‌ای خردشده، نوک قاشق چایخوری شکر و همین مقدار فلفل سیاه. کمی هم آب بیفزایید و در ظرف را ببندید. تا مواد می‌پزند، ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را با ۱ عد پیاز رنده شده آب‌گرفته و کمی نمک و فلفل ورزدهید و به صورت کوفته قلقلی درآورید. کوفته‌ها را در تابه‌ای با کمی روغن زیتون بودار تفت دهید تا نیم‌پز و سرخ شوند. کوفته‌ها را هم با مقدار مناسبی نمک به سوپ بیفزایید. در آخر ۱ پیمانه پاستای فرمی به سوپ افزوده و پس از پخت کامل مواد سوپ را سرو کنید.

غذای مناسب افطار / غذاهای مخصوص افطار

غذای افطاری جدید , 5 سوپ مخصوص افطار جدید و خوشمزه

سوپ تره‌فرنگی، گل‌کلم و بروکلی

۱ عدد تره‌فرنگی را حلقه‌حلقه ببرید و با ۴۰ گرم کره تفت دهید. ۲ عدد سیب‌زمینی کوچک را نگینی خرد و به مواد اضافه کنید. یک‌ونیم قرص عصاره را با ۳ پیمانه آب‌جوش حل کنید و به قابلمه اضافه کنید. در ظرف را ببندید تا سبزیجات بپزند. سپس ۲۰۰ گرم گل‌کلم و ۲۰۰ گرم کلم‌بروکلی را هم به همراه نمک و فلفل به آن بیفزایید. سوپ را با گوشتکوب برقی یا مخلوط‌کن به‌صورت پوره‌ای سبز رنگ درآورید. روی سوپ را برای سرو با کمی خامه زده شده و فلفل سیاه تزیین کنید.

افطاری سریع و خوشمزه / غذای افطاری برای مهمان

غذای افطاری جدید , 5 سوپ مخصوص افطار جدید و خوشمزه

سوپ قارچ

در یک قابلمه مناسب ۲ قاشق سوپخوری کره بریزید. ۴/۱ پیمانه پیاز خرد شده روی حرارت تفت دهید. بعد ۲ قاشق آرد به مواد بیفزایید و باز هم بزنید. ۳ پیمانه قارچ ورقه‌ای خرد شده هم اضافه کنید و هم بزنید تا کم‌آب شوند. سپس ۱ پیمانه شیر به مواد داخل قابلمه بیفزایید و در ظرف را ببندید. ۱ قرص عصاره گوشت یا مرغ را در ۴/۱ پیمانه حل کنید و آن را هم به سوپ اضافه کنید. در مراحل آخر ۱۷۰ گرم پنیر خامه‌ای را حبه‌ای خرد کنید و به سوپ بیفزایید. وقتی پنیر در اثر حرارت آب شد، سوپ آماده سرو است. برای تزیین می‌توانید کمی جعفری خرد شده و قارچ سرخ شده روی آن بریزید.

غذای ساده برای افطار / غذاهای مخصوص افطار

غذای افطاری جدید , 5 سوپ مخصوص افطار جدید و خوشمزه

 سوپ مرغ با سیب‌زمینی و ذرت

۲ عدد پیاز را پوست کنده و به صورت خلالی خرد کنید و کناری بگذارید. ۴ حبه سیر را هم پوست کنده و رنده کنید. قابلمه‌ای آماده کرده و ۲ قاشق سوپ خوری کره را در آن بریزید و روی اجاق قرار دهید سپس یک عددسینه مرغ را همراه با پیاز و سیر خرد شده به مدت ۵ دقیقه در کره تفت دهید پس از آن مقدار چهار پیمانه آب و کمی نمک و زعفران و زردچوبه اضافه کنید و بگذارید بپزد. در این فاصله یک کیلو گرم سیب‌زمینی‌ها را هم پوست کنده و به صورت نگینی درشت خرد کنید.

۳۰۰ گرم ذرت را هم در قابلمه دیگری با مقداری آب بپزید. بعد از اینکه مرغ پخته شد، آن را از قابلمه بیرون آورده و با چاقوی تیز به صورت رشته‌های ریز خرد کنید، سپس دوباره به قابلمه برگردانده و سیب‌زمینی و ذرت پخته‌شده را هم به مواد بیفزایید و بگذارید سوپ حسابی جا بیفتد. البته در این مرحله کمی فلفل قرمز و پودر تخم گشنیز و نمک را هم اضافه کنید. در پایان سوپ را در ظرف‌موردنظر بکشید.

افطاری خوشمزه / افطاری چی بپزم

غذای افطاری جدید , 5 سوپ مخصوص افطار جدید و خوشمزه

سوپ مخصوص افطار / سوپ خوشمزه برای افطار

سوپ عدس قرمز

۱ عدد پیاز درشت را نگینی ریز خرد کنید. ۲ حبه سیر را هم ریز رنده کنید. هردو را با ۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون در قابلمه‌ای مناسب تفت دهید. ۲ عدد هویج نگینی ریز خردشده، نصف قاشق تخم گشنیز پودر شده و نصف قاشق زیره به مواد بیفزایید. بعد از اضافه کردن یک‌ونیم پیمانه عدس قرمز، ۱ قرص عصاره مرغ یا سبزیجات را هم در ۳ پیمانه آب‌جوش حل کنید و داخل قابلمه بریزید. در قابلمه را ببندید و بگذارید سوپ روی حرارت ملایم بجوشد و خوب جا بیفتد. در مرحله آخر پخت ۴/۱ پیمانه آب‌لیموی تازه اضافه کنید. برای سرو روی سوپ را با پاشیدن کمی فلفل قرمز و برگ خرد شده گشنیز تزیین کنید.

منبع:bartarinha.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرز تهیه موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان

موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان موساکا یک نوع گراتن است که با بادمجان درست می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *